22 Aralık 2018 Cumartesi

HAZRET-İ EBÛBEKR-İ SIDDÎK (R. ANH)



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ خَيْرُ أَهْلِ السَّمَواتِ وَالْأَرْضِ وَخَيْرُ مَنْ بَقِىَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. (كنز)
رسول الله  أفندمز  ( صلى الله عليه وسلم )  بويوردولر  ,"  أبوبكر و عمر سما أهلنيك أك خيرلسى و آرض أهلنيك أك خيرلسى درلر . وقيامته قدار كلجك اولانلرنده خيرلسى اونلردر ."
Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Ebûbekir ve Ömer semâ ehlinin en hayırlısı ve arz ehlinin en hayırlısıdırlar. Ve kıyâmete kadar gelecek olanların da en hayırlısı onlardır.” 
(Kenzü’l-Ummâl)
Hicrî:   15  Rabiulahir   1440  Fazilet Takvimi 

HAZRET-İ EBÛBEKR-İ SIDDÎK (R. ANH)

 
Resûlullah (sallallahü aleyhi ve sellem) Hazretleri, bir gün Ashâb-ı Güzîn ile oturuyorlardı. Konuşma esnasında Hazret-i Ebûbekir (radıyallâhü anh):
“Ya Resûlallah, senin hakkın için ki, ömrümde putlara secde etmiş değilim” dedi. Hazret-i Ömer (radıyallâhü anh):
“Niçin ‘Resûlullah hakkı için’ dersin? Bu kadar zaman câhiliyet içinde bulunmaktaydın” deyince Hazret-i Ebûbekir:
“Babam Ebû Kuhâfe bir gün beni alıp puthaneye götürdü ve ‘Bunlar senin ilâhındır; bunlara secde et’ dedikten sonra beni orada bırakıp gitti. Ben putlara doğru yaklaştım ve birine hitâben:
‘Karnım aç, bana yemek ver’ dedim, cevap vermedi. Su istedim, cevap vermedi. ‘Üryanım, bana elbise ver’ dedim, cevap vermedi. Sonra elime bir taş alarak ‘Bu taşı senin üzerine atacağım; eğer ilah isen engel ol’ dedim, cevap vermedi. Nihayet taşı alıp puta attım ve put yüzü üzerine düştü. Babam gelip bu hâli görünce:
‘Ey oğul niçin böyle edersin?’ diyerek elimden tutup beni eve götürdü ve olanları vâlideme anlattı. Vâlidem de:
‘Bunu kendi hâline bırak; hakkında Hak Teâlâ tarafından bana ilhâm gelmiştir. Eseri zuhur edecektir’ dedi. Sonra ben vâlideme:
‘Benim için sana gelen ilhâm ne idi?’ diye sordum. Validem: ‘Senin doğumun yaklaştığı gece, beni ağrı tutup ızdıraba düştüm. Hâtiften şöyle bir ses geldi:
‘Ey hatun, müjdeler olsun sana ki, senden bir çocuk dünyaya gelecektir. Yerde adı Atîk, semada Sıddîk ve Hazret-i Muhammed’e yâr ve refîk olacaktır.’ diyordu.”
Ebû Hüreyre (radıyallâhü anh) diyor ki: “Ebûbekir kelâmını tamamlayınca, Cebrâil (Aleyhisselâm) nâzil olup Resûlullâh’a (sallallâhü aleyhi ve sellem) ‘Sadaka Ebûbekrin’ dedi. Yani ‘Ebûbekir doğru söyledi’ diye üç kere tekrar etti.” 
(Menâkıb-ı Çehâr Yâr-ı Güzîn)
Hicrî:   15  Rabiulahir   1440  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder