6 Aralık 2018 Perşembe

KULLUĞUN BAŞI ZİKİR, NİHÂYETİ İSE ŞÜKÜRDÜR



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أُوصِيكَ يَا مُعَاذُ لَا تَدَعَنَّ فِي دُبُرِ كُلِّ صَلَاةٍ تَقُولُ اللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ. (د)
رسول الله  أفندمز  ( صلى الله عليه وسلم )  بويوردولر  ,"  أى معاز صنه هر نمازين آرقاسندان شو دعايه دوام أتمنى : اونى آصلا ترك أتمه منى تاوصيه أدرم : اللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ ."  ( معناسى : اللهم سنى ذكرأتميه ، صنه شكرأتميه و صنه كوزلجه عبادت أتميه بانه ياردم أيله .) 
Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Ey Muâz, sana her namazın arkasından şu duâya devam etmeni; onu asla terk etmemeni tavsiye ederim: Allâhümme e’ınnî alâ zikrike ve şükrike ve husni ibâdetike.” (Manâsı: Ey Allâh’ım, seni zikretmeye, sana şükretmeye ve sana güzelce ibâdet etmeye bana yardım eyle.) 
(Sünen-i Ebû Dâvûd)
Hicrî:   28   Rabiulevvel   1440  Fazilet Takvimi 

KULLUĞUN BAŞI ZİKİR, NİHÂYETİ İSE ŞÜKÜRDÜR
Allâhü Teâlâ, Bakara Sûresi’nin 152. âyet-i kerîmesinde o muazzam nîmetlere nail olan insanlara, zikir ve şükür vazîfelerini şöyle telkin buyuruyor:
Artık beni zikrediniz. Kalbinizi, ruhunuzu, lisânınızı benim zikrimle nurlandırıp süsleyiniz. Namaza, niyaza, tevhid ve tesbîhe devam ediniz ki ben de sizi zikredeyim. Sizin ibâdetlerinizi kabul, sizi sıkıntı ve belâ anlarında himâye edip koruyayım. Ve ey kullarım! Nâil olduğunuz nimetlerden dolayı bana şükrediniz. Bu nimetlere ibâdet ve itâatle karşılık veriniz. Bana küfrân-ı nîmette -nankörlükte- bulunmayınız. Nîmetlerimi inkâr, emrime isyan etmek sûretiyle nankörlükte bulunmaktan sakınınız, sizin ebedî selâmet ve saâdetiniz buna bağlıdır.
Allâhü Teâlâ zikirlerden hangisi ile zikrolunursa o da ona lâyık bir veçhile kendisini zikredeni zikir ve yâd edecektir. Bu noktayı izah için bu âyet muhtelif tabirler ile tefsir edilmiştir:
• Beni tâatim ile zikrediniz, ben de rahmetim ile zikredeyim.
• Beni duâ ile zikrediniz, ben de icâbet edip ihsan ile zikredeyim.
• Beni senâ ve itâat ile zikrediniz, ben de sizi senâ ve nîmet ile zikredeyim.
• Beni dünyada zikrediniz, ben de sizi âhirette zikredeyim.
• Beni refahınız zamanında zikrediniz, ben de sizi belâ ve musîbetiniz zamanında zikredeyim.
• Beni benim yolumda cihad ile zikrediniz, ben de sizi hidâyetimle zikredeyim.
• Beni doğruluk ve ihlâs ile zikrediniz, ben de sizi halâs (kurtuluş) ve size verdiğim şeyleri artırmakla zikredeyim.
• Beni bidâyeten rubûbiyet ile (Rabbiniz olduğumu ikrar ederek) zikrediniz, ben de sizi nihâyette rahmet ve kulluğa kabul ile zikredeyim.
Hâsılı kulluğun başı zikir, nihâyeti ise şükürdür. Cenâb-ı Hak bütün kullarını hulâsa olarak bu iki vazîfe ile vazîfelendirmiştir.
Hicrî:   28   Rabiulevvel   1440  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder