قَالَ
رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ أَكَلَ طَيِّبًا وَعَمِلَ
فِي سُنَّةٍ وَأَمِنَ النَّاسُ بَوَائِقَهُ دَخَلَ الْجَنَّةَ. (ت)
رسول الله أفندمز ( صلى الله عليه وسلم ) بويوردولر :" كيم
حلال و تمز اولان دان ير . شريعته موافق عمل أدر و إنسانلر ده شرن دن أمين اولورسه
او كمسه جنته كيرر ."
Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Kim helâl ve temiz olandan yer, şerîate muvâfık amel eder ve insanlar da şerrinden emin olursa o kimse cennete girer.”
(Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 17 Şevval 1439 Fazilet
Takvimi
HARAM YEMEK TABÎATI MAHVEDER
Bir kimsenin yediği, içtiği onun ibâdetine, şahsiyetine ve karakterine sirâyet eder. Âlimler yenilen gıdâların insan vücûdunun bir parçası hâline geldiğini, dolayısıyla yediği gıdânın insanın ahlâkına ve sıfatlarına tesir ettiğini söylemişlerdir.
Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) “Çocuğun emdiği süt onun tabîatını değiştirir.” buyurmuşlardır. Bu sebeple çocukları emziren kimsenin de haram yemeyen sâliha kadınlardan olmasına dikkat etmelidir. Çünkü haramdan hâsıl olan sütte bereket olmaz. Çocuğun tabîatı emdiği sütün tabîatına meyleder. Eğer süt haram olan gıdalardan hâsıl olursa, çocuğun tabîatı da ondan nasîbini alır.
Şeyh Ebû Muhammed el-Cüveynî bir gün evine girdiği zaman, oğlu İmam Ebu’l-Meâlî’yi annesinden başka bir kadının emzirdiğini görmüş. Çocuğu hemen kadının kucağından alarak emdiği sütü kusturmuş. İlerde büyük âlimlerden olan oğlunun bazı münâzaralarda hatâ ettiğini gördüğü vakit “Bu hatalar o zaman emdiği sütten midesinde kalanlar sebebiyledir.” dermiş.
Bunlara dikkat ettikten sonra çocuğa, nasıl yemek yemesi îcâb ettiğini öğretmeli, yanında diğer çocukların çirkin ahlâkını kötülemeli, güzel ahlâklarını methetmelidir. Sonra dînini öğrenmesi için bir mektebe göndermeli, lisânını çirkin sözlerden, âzâlarını kötü fiillerden uzak tutmasını öğretmelidir.
Bilinmelidir ki, çocuklar hayrı (iyiliği) ve şerri (kötülüğü) ikisini birden kabul edebilecek fıtratta yaratılırlar. Anne ve babası sebebiyle de bu ikisinden birine meylederler. Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) “Her insan
İslâm fıtratı üzerine doğar. Ancak ebeveyni onu Yahûdî, Hıristiyan veya Mecûsî yapar.” buyurmuşlardır.
Dolayısıyla haram yemek çocuğun kötü bir kimse olmasının başlıca sebeplerindendir. (Mecâlis-i Hayriyye)
Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular ki: “Nefsim kudretinde olan Allâh’a yemin ederim ki sizden birinizin eline bir ip alarak dağa gidip odun toplaması ve sırtına yüklenerek getirip satması ve (kazandığını) yemesi insanlardan dilenmesinden daha hayırlıdır. Ve (yerden) toprak alıp yemesi Allâhü Teâlâ’nın haram kıldığı şeyleri yemesinden daha hayırlıdır.” (Gâyetü’l-Maksat)
Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) “Çocuğun emdiği süt onun tabîatını değiştirir.” buyurmuşlardır. Bu sebeple çocukları emziren kimsenin de haram yemeyen sâliha kadınlardan olmasına dikkat etmelidir. Çünkü haramdan hâsıl olan sütte bereket olmaz. Çocuğun tabîatı emdiği sütün tabîatına meyleder. Eğer süt haram olan gıdalardan hâsıl olursa, çocuğun tabîatı da ondan nasîbini alır.
Şeyh Ebû Muhammed el-Cüveynî bir gün evine girdiği zaman, oğlu İmam Ebu’l-Meâlî’yi annesinden başka bir kadının emzirdiğini görmüş. Çocuğu hemen kadının kucağından alarak emdiği sütü kusturmuş. İlerde büyük âlimlerden olan oğlunun bazı münâzaralarda hatâ ettiğini gördüğü vakit “Bu hatalar o zaman emdiği sütten midesinde kalanlar sebebiyledir.” dermiş.
Bunlara dikkat ettikten sonra çocuğa, nasıl yemek yemesi îcâb ettiğini öğretmeli, yanında diğer çocukların çirkin ahlâkını kötülemeli, güzel ahlâklarını methetmelidir. Sonra dînini öğrenmesi için bir mektebe göndermeli, lisânını çirkin sözlerden, âzâlarını kötü fiillerden uzak tutmasını öğretmelidir.
Bilinmelidir ki, çocuklar hayrı (iyiliği) ve şerri (kötülüğü) ikisini birden kabul edebilecek fıtratta yaratılırlar. Anne ve babası sebebiyle de bu ikisinden birine meylederler. Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) “Her insan
İslâm fıtratı üzerine doğar. Ancak ebeveyni onu Yahûdî, Hıristiyan veya Mecûsî yapar.” buyurmuşlardır.
Dolayısıyla haram yemek çocuğun kötü bir kimse olmasının başlıca sebeplerindendir. (Mecâlis-i Hayriyye)
Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular ki: “Nefsim kudretinde olan Allâh’a yemin ederim ki sizden birinizin eline bir ip alarak dağa gidip odun toplaması ve sırtına yüklenerek getirip satması ve (kazandığını) yemesi insanlardan dilenmesinden daha hayırlıdır. Ve (yerden) toprak alıp yemesi Allâhü Teâlâ’nın haram kıldığı şeyleri yemesinden daha hayırlıdır.” (Gâyetü’l-Maksat)
Hicrî: 17 Şevval 1439 Fazilet
Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder