14 Şubat 2018 Çarşamba

VÂKIA SÛRESİ’NİN ESRÂRI




قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الْوَاقِعَةِ فِي كُلِّ لَيْلَةٍ لَمْ تُصِبْهُ فَاقَةٌ. (شعب الايمان)
رسول الله أفندمز محمد مصطفى ( صلى الله عليه وسلم ) بيوردولر   ."   هر كجه واقعه سوره سنى اوقوقويان كمسيه فقيرلك إصابت أتمز ."
Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Her gece Vâkıa Sûresi’ni okuyan kimseye fakirlik isâbet etmez.
(Beyhakî, Şuabü’l-Îmân)
Hicrî:   28  Cemaziyelevvel  1439  Fazilet Takvimi  

VÂKIA SÛRESİ’NİN ESRÂRI


Osman bin Affan (radıyallâhü anh), Abdullah ibn-i Mesûd Hazretlerini ziyâret etmiş ve onu ölüme götüren hastalığında aralarında şu konuşma geçmişti:
Hazret-i Osman (radıyallâhü anh):
“Bir şikâyetin var mı?” diye sordu.
İbn-i Mesûd (radıyallâhu anh):
“Günahlarımdan şikâyetçiyim.”
“İstediğin bir şey var mı?”
“Rabbimin rahmetini istiyorum.”
“Senin için bir doktor çağırmamı ister misin?”
“Bana hastalığı veren zaten doktordur.” (Yani Allâhü Teâlâ’dır.)
“Sana tahsis edilen maaşın verilmesini emredeyim mi?”
“Hayatta iken almadığım şeye ölüm ânında da ihtiyacım yoktur.”
“Kızların için verilmeye devam etsin bari.”
“Kızlarımın fakîr düşmesinden mi korkuyorsun? Ben ümit ediyorum ki onlara ebedî olarak fakirlik isâbet etmez. Muhakkak ben kızlarıma her gece Vâkıa Sûresi’ni okumalarını emrettim. Çünkü Resûlullah Efendimizin (sallallâhü aleyhi ve sellem) şöyle buyurduğunu işitmiştim:
“Kim Vâkıa Sûresi’ni her gece okursa ona ebedî olarak fakirlik isâbet etmez.”
(Mirkâtü’l-Mefâtîh)

GÜNEŞ TUTULMASI

15 Şubat Perşembe günü “Kısmî Güneş Tutulması” vuku bulacaktır.
Tutulmanın görüleceği yerler: Güney Amerika kıtası, Antarktika kıtası, Uruguay, Şili, Arjantin. Tutulma Türkiye, Almanya ve Avusturya’dan görülemeyecektir.
Tutulmanın büyüklüğü: 0.599
Tutulmanın başlangıcı: 15 Şubat 2018 - 21.55  (Türkiye Saati)
Tutulmanın ortası    : 15 Şubat 2018 - 23.51      ”
Tutulmanın Sonu     : 16 Şubat 2018 - 01.47      ”
Hicrî:   28  Cemaziyelevvel  1439  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder