11 Temmuz 2017 Salı

ÂLİMLER PEYGAMBERLERİN VÂRİSLERİDİR”



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَا يَكُونُ الْمَرْءُ عَالِماً حَتَّى يَكُونَ بِعِلْمِهِ عَامِلًا. (إحياء)
رسول الله أفندمز محمد مصطفى ( صلى الله عليه وسلم ) بيوردولر ."    كشى بلدكلرى ايلهعمل أتمدكجه حقيقى عالم اولاماز ."
Resûlullâh Efendimiz Muhammed Mustafa (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Kişi, bildikleriyle amel etmedikçe hakîki âlim olamaz.” 
(Hadîs-i Şerîf, İhyâu Ulûmiddîn)
Hicrî:   06  Şevval  1438  Fazilet Takvimi 

“ÂLİMLER PEYGAMBERLERİN VÂRİSLERİDİR”


Resul-i Ekrem (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Allâhü Tealâ kıyâmet günü hakîki âlimleri toplayıp buyuracak ki: Ben size sırf hayır murad ettiğim için ilim ve hikmetimi kalblerinize koydum, haydin cennete gidin, çünkü sizin kusurlarınızı mağfiret buyurdum.”
“Âlimin ibâdet eden üzerine üstünlüğü on dördüncü gecesinde ayın yıldızlar üzerine üstünlüğü gibidir.” “Âlimin ibâdet eden üzerine üstünlüğü benim sizin en alt derecede olanınıza üstünlüğüm gibidir. Muhakkak ki Allâhü Teâlâ (azze ve celle) ve melekleri, gökler ve yeryüzü halkı hattâ yuvasında karınca ve hattâ balıklar insanlara hayır öğretene salevat getirirler.”
Her kim İslâmı ihya için ilim talep ederken ölüm kendisine gelirse onunla peygamberler arasında tek bir derece vardır.” “İlim benim mîrasım ve benden evvelki peygamberlerin mîrasıdır.
Âlimler peygamberlerin vârisleridir, gök ehli onları sever, muhabbet eder ve öldükleri vakit denizdeki balıklar (bile) kıyâmete kadar onlara istiğfar ederler.”
“Her kim ilim öğrenmek üzere bir yola girerse Allâhü Teâlâ onu cennet yollarından bir yola girdirir ve meşguliyetlerinden hoşlandıkları için melekler ilim talebesine kanatlarını gererler. Ve âlimler peygamberlerin vârisleridir ve peygamberler altın ve gümüşü değil ancak ilmi mîras bıraktılar. Şu halde onu alan çok bir nasîb almış olur.” “Âlimlere ikram ediniz. Çünkü onlar peygamberlerin vârisleridirler. Onun için her kim onlara ikram ederse Allâh'a ve resûlüne ikram etmiş olur.”
“Âlimleri istikbâl eden (hürmetle karşılayan) bana hürmet etmiş olur, âlimi ziyaret eden beni ziyaret etmiş olur, onların meclisinde bulunan benim meclisimde bulunmuş olur, benim meclisimde bulunan da sanki Rabbimin meclisinde bulunmuş gibi ol
Hicrî:   06  Şevval  1438  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder