19 Temmuz 2017 Çarşamba

ŞEYTANIN İTİRAFLARI



قَالَ اللهُ تَعَالَى: قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ. (سورة الحجر, ٣٩-٤٠ )
الله تعالى بيوردى ( مئآلاً )    :"...شيطان ، رابم ، ده دى . بنى آزدرديغندان دولاي يمين آده رم ، بن ده هرحالده اونلر ( إنسانلر ) إيجن يريوزونى بزه يه جكم و اونلريك هبسنى آزدره جغم . آنجق سنين مُخْلَصين ( إخلاص ورديكيك ) قوللرين خارج ."
Allâhü Teâlâ buyurdu (meâlen): “Şeytân, Rabbim, dedi. Beni azdırdığından dolayı yemin ederim, ben de her halde onlar (insanlar) için yeryüzünü bezeyeceğim ve onların hepsini azdıracağım. Ancak senin muhlasîn (ihlâs verdiğin) kulların hâriç.” 
(Hıcr sûresi, âyet 39-40)
Hicrî:   25 Şevval  1438  Fazilet Takvimi 

ŞEYTANIN İTİRAFLARI


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) bir gün mescitten çıkarken kapıda İblis'in durduğunu gördü ve:
“Seni mescidimin kapısına getiren sebep nedir?” diye sordu. İblis:
“Ya Muhammed! Beni buraya Allah getirdi” dedi. “Niçin?” buyurdu,
“İstediğin şeyleri bana sorman için.” dedi.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle sordu:
“Ey melun, ümmetimi cemaatle namaz kılmaktan neden alıkoyuyorsun?”
“Yâ Muhammed! Ümmetin cemaatle namaza çıktıkları zaman ben bir sıtmaya tutulurum, namazdan ayrılıncaya kadar da geçmez.”
“Peki ümmetimi ilim ve duâdan neden alıkoyuyorsun?”
“Onlar duâ ederken -duâlarını bitirinceye kadar- sağır ve kör olmaktan kurtulamıyorum.”
“Kur'ân okumaktan neden alıkoyuyorsun.”
“Onlar Kur'ân okudukları zaman ben kurşun gibi eriyorum.”
“Cihattan neden alıkoyuyorsun?”
“Cihada çıktıkları zaman, onlar dönünceye kadar ayağıma kelepçe vurulur.
Hacca gittikleri zaman, onlar dönünceye kadar zincirlere vurulur, kelepçelerle bağlanırım.
Sadaka vermek istedikleri zaman başıma testere konulur, odunun ikiye yarıldığı gibi beni ikiye böler.” dedi. (Rûhu’l-Beyân)

BİLMECE:

Hangi ayda 30 gün vardır? (Şubat hariç hepsinde)
Havada uçar kanadı yok şekere benzer tadı yok? (Kar)
Hicrî:   25 Şevval  1438  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder