22 Ekim 2022 Cumartesi

BİŞR-İ HÂFÎ (K.S.) HAZRETLERİ


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ذِكْرُ اللهِ شِفَاءُ الْقُلُوبِ. (كنز)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  الله تعالى ، ي ذكر ، قلبلره شفاءدر . "

Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:   Allâhü Teâlâ’yı zikir, kalplere şifâdır.”

(Kenzü’l-Ummâl)

Hicrî:  26   Rabiulevvel    1444 Fazilet Takvim

 

BİŞR-İ HÂFÎ (K.S.) HAZRETLERİ

 

Horasan’ın Merv şehrinde ve Bağdât’ta yaşayan büyük velîlerden ve zamanının muhaddis (hadîs âlim)lerinden Bişr-i Hâfî Hazretleri (k.s.) (vefatı H. 227) yüce mertebelere erişmesini şöyle anlattı:

Bu, Hazret-i Allâh’ın bir fazlıdır. Ben başıboş dolaşan birisiydim. Bir gün yolda giderken yerde bir kâğıt gördüm. Üzerinde Besmele-i şerîfe yazılı idi. Onu alıp temizledim ve cebime koydum. Yanımda iki dirhemim vardı. Başka da param yoktu. Attara gittim ve o iki dirhemle güzel bir koku aldım ve besmele yazılı kâğıda sürdüm. O gece rüyamda bana, “Ey Bişr! Bizim ismimizi yoldan kaldırdın ve güzel kokular sürdün. Biz de senin ismini dünyada ve âhirette yüceltip güzelleştireceğiz.” denildi. İşte (Allâh’ın fazlından ve ikrâmından) ne olduysa bundan sonra oldu.

Bişr-i Hâfî Hazretleri buyurdular ki:

              Akıllı kimse, hayrı ve şerri bilen değil, hayrı gördüğü zaman uyan, şerri gördüğü zaman sakınan kimsedir.

              İşlerin en çirkini, âhiret ameliyle dünyayı istemektir.

              Günâhlarını gizlediğin gibi iyiliklerini de gizle.

              Dünya sıkıntısından dolayı üzülüyorsan, ölümü hatırla. Çünkü o, dünya sıkıntısını giderir.

 

MUTFAĞIMIZ:… Fırında Kaşarlı Mantar

 

Malzemeler: 15 adet büyük boy kültür mantarı, 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri, 1 adet domates, 2 adet yeşil biber, 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 1’er çay kaşığı tuz, karabiber, kekik.

Yapılışı: Domatesin kabuğu soyulur. Mantarların kabukları soyulup sap kısımlarından ayrılır. Mantarların sap kısımları, domates ve biberler, çok küçük parçalar hâlinde doğranır. Sebzeler, zeytinyağı konulan tavada 5 dakika kavrulur. Üzerlerine tuz, karabiber ve kekik ilave edilerek karıştırılır. Mantarlar, dibi yağlanmış bir tepsiye, iç kısımları yukarı gelecek şekilde dizilir. Kavrulan sebzeler, mantarların üzerine paylaştırılır. En üste de kaşar ilave edilir. 200 derece ısıtılmış fırında, kaşarların üstü kızarana kadar pişirilir. Sıcak olarak ikram edilir. Afiyet olsun.

Hicrî:      26 Rabiulevvel   1444 Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder