5 Şubat 2021 Cuma

HABEŞ MELİKİ NECÂŞÎ’NİN PEYGAMBER EFENDİMİZE (S.A.V.) MEKTUBU


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :  إِذَا أَرَادَ اللهُ بِعَبْدٍ خَيْرًا اِسْتَعْمَلَهُ فَقِيلَ كَيْفَ يَسْتَعْمِلُهُ يَا رَسُولَ اللهِ قَالَ يُوَفِّقُهُ لِعَمَلٍ صَالِحٍ قَبْلَ الْمَوْتِ. (ت)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  الله تعالى ، بر قلونه خير مراد أتديكى زمان اونى جالشديرير . " بيوردولر . " يارسول الله ، اونى نصل جالشديرير ؟ " دنلدى . " اونه ، أؤلومدن أؤنجه صالح عمل ( لر ) إشلمي نصيب أدر . " بيوردولر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Allâhü Teâlâ, bir kuluna hayır murad ettiği zaman onu çalıştırır.” buyurdular. “Yâ Resûlallâh, onu nasıl çalıştırır?” denildi. “Ona, ölmeden önce sâlih amel(ler) işlemeyi nasip eder.” buyurdular.

(Sünen-i Tirmizî)

Hicrî:   23   Cemâziyelahir     1442    Fazilet Takvim

 

HABEŞ MELİKİ NECÂŞÎ’NİN PEYGAMBER EFENDİMİZE (S.A.V.) MEKTUBU

 

Resûlullah sallallâhü aleyhi ve sellem Hazretlerinin İslâm’a davet mektubunu alıp Müslüman olan Necâşî (r.a.) bir cevap mektubu yazdı:

Bismillâhirrahmânirrahîm. Resûlullah Muhammed sallallâhü aleyhi ve sellem’e Necâşî Ashame tarafından:

“Yâ Nebiyyallah! Allâh’ın selâmı, rahmeti ve bereketi senin üzerine olsun! Beni İslâm ile şereflendiren O Allah ki, O’ndan başka hakîkî mabud yoktur, ancak o vardır.

Yâ Resûlallah! Hazret-i Îsâ hakkında beyânâtınızı ihtiva eden mektubunuz bana ulaştı. Yerin ve göğün Rabbi’ne yemin ederim ki, Hazret-i Îsâ da kendi hakkında zikrettiğiniz şeylerden ziyade bir şey söylememiştir. Onun tebligatı da hep buyurduğunuz gibidir. Bize tebliğ ettiğiniz İslâm esaslarını öğrendik.

Amca oğlunuz (Câfer bin Ebû Tâlib) ile diyarınızdan hicret eden ashabınızla tanıştık. Ben şehadet ederim ki, Siz, Allâh’ın Resûlü’sünüz, sözünüzde sadıksınız, geçmiş Peygamberleri tasdik ediyorsunuz! Yâ Resûlallah! Ben size biat ettim. Âlemlerin Rabbi Allâhü Teâlâ’ya iman edip Müslüman oldum.

Yâ Resûlallah! Size oğlum Erîha’yı gönderiyorum. Şayet isterseniz kendim de gelirim. Söylediklerinizin hak olduğuna şehâdet ederim. Yâ Nebiyyallah! Allâh’ın selâmı, rahmeti ve bereketi sizin üzerinize olsun!”

Necâşî vefat ettiği gün, Resûlullah sallallâhü aleyhi ve sellem Hazretlerine malum olup “Habeş vilayetinde Necâşî bugün vefat etti.” diye Ashâb’ına haber verdi. Ve Medîne-i Münevvere’de cenaze namazını kıldırdı. Sonra Habeş’ten, Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) bildirdiği günde vefat ettiği haberi geldi.

Hicrî:   23   Cemâziyelahir     1442    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder