4 Şubat 2021 Perşembe

PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V.) HABEŞ MELİKİ NECÂŞÎ’YE MEKTUBU


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :  وَمَنْ كَانَتِ الدُّنْيَا هَمَّهُ جَعَلَ اللهُ فَقْرَهُ بَيْنَ عَيْنَيْهِ وَفَرَّقَ عَلَيْهِ شَمْلَهُ وَلَمْ يَأْتِهِ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا مَا قُدِّرَ لَهُ. (ت)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  وهركميك ده دوشونجسى دنيا اولورسه ، الله تعالى ، اونون فقرليكنى إيكى كوزونون أؤنونده قلار ، ( دوزكون اولان ) إشلرينى داغتر ، دنيادان إيسه آنجق كندسينه تقدير اولونان وريلر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Ve her kimin de düşüncesi dünya olursa, Allâhü Teâlâ, onun fakirliğini iki gözünün önünde kılar, (düzgün olan) işlerini dağıtır, dünyadan ise ancak kendisine takdir olunan verilir.”

(Sünen-i Tirmizî)

Hicrî:   22   Cemâziyelahir     1442    Fazilet Takvim

 

PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V.) HABEŞ MELİKİ NECÂŞÎ’YE MEKTUBU

 

Habeş Meliki Necâşî’nin ismi, Ashame idi. 615 tarihinde bir kısım Müslümanlar Habeşistan’a hicret etmişlerdi. Resûlullah (s.a.v.) Hazretleri, Amr bin Ümeyye ed-Damrî (r.a.) ile bir mektup gönderip, o zaman orada olan Câfer bin Ebû Tâlib (r.a.) ve birkaç Sahâbî ile birlikte Ashame’yi İslâm’a davet etmelerini emir buyurmuşlardı. Bu mektûb-i şerîfin tercümesi şöyledir:

“Bismillâhirrahmânirrahîm. Resûlullah Muhammed (sallallâhü aleyhi ve sellem)’den Habeş Meliki Necâşî’ye.

Ey Melik! Müslüman olmanı dilerim. Ben senin namına -Melik, Kuddûs, Selâm, Mü’min, Müheymin sıfât-ı celîlelerini hâiz olan- Allâh’a hamd ü senâ ederim.

Ve şehâdet ederim ki muhakkak Îsâ bin Meryem, Allâh’ın rûhu (yani Allah tarafından Cebrâil vasıtasıyla üflenen bir ruh) ve çok temiz, afîf ve dünya hayatından tamamıyla çekilmiş bulunan Meryem’e ulaştırdığı (Îsâ aleyhisselâm’ı vucûda getiren ‘ol’) kelimesi(nin neticesi)dir. Bu suretle Meryem, Îsâ’ya hamile kalmıştır. Böylece Allah, Âdem’i kendi eliyle (kudretiyle) ve üflemesiyle yarattığı gibi, Îsâ’yı da kendi tarafından bir ruh ve üfleme ile yaratmıştır.

Ey Melik! Seni, eşi ve ortağı olmayan, bir olan Allâh’a imana ve Ona ibadete ve bana tâbi olmaya, Allah tarafından bana gelen şeylere de imana davet ediyorum. Çünkü ben, Allâh’ın bunları tebliğe memur kıldığı Resûlüyüm; seni ve askerini Azîz ve Celîl olan Allâh’a davet ediyorum. Şimdi ben, size (İslâm’ı) tebliğ ettim ve nasihat eyledim, siz de nasihatimi kabul ediniz! Doğru yola gidenlere selam olsun!”

Mektup, Necâşî’ye ulaşınca Müslüman oldu ve Resûlullah sallallâhü aleyhi ve sellem Hazretlerinin peygamberliğine şehadet eyledi. Ve şöyle dedi: “Hazret-i Mûsâ (a.s.), Îsâ aleyhisselâm’ın geleceğini haber verdiği gibi; Hazret-i Îsâ (a.s.) da Resûlullah (s.a.v.) Hazretlerinin geleceğini haber vermişti. Öyle de oldu.”

Hicrî:   22   Cemâziyelahir     1442    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder