14 Eylül 2019 Cumartesi

NAMAZLARDA MEKRUH OLAN VE OLMAYAN KIRÂATLER HAKKINDA



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اَلْمُسْلِمُونَ إِخْوَةٌ لَا فَضْلَ لِأَحَدٍ عَلَى أَحَدٍ إِلَّا بِالتَّقْوَى. (طب)
رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر ،:    "  مسلمانلر قردشترلر . بر كمسنيك ديكر بر كمسيه أؤستونليكى آنجق تقوى إيله در ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Müslümanlar kardeştirler. Bir kimsenin diğer bir kimseye üstünlüğü ancak takvâ iledir.” 
(Taberânî, el-Mu’cemü’l-Kebîr)
Hicrî:   15   Muharrem   1441  Fazilet Takvimi 

NAMAZLARDA MEKRUH OLAN VE OLMAYAN KIRÂATLER HAKKINDA

Namazın bir rekâtında bir sûre, diğer bir rekâtında da -arada iki veya daha fazla sûre bulunmak sûretiyle aşağıdan başka bir sûre okunması mekruh değildir. Fakat arada bir sûrenin bulunması mekruhtur (Şöyle ki; 1. rekâtta Fîl Sûresi, 2. rekâtte Kevser Sûresi okumak mekruh değildir. Ancak 1. rekâtta Fîl Sûresi’ni okuduktan sonra 2. rekâtta Kureyş Sûresi’ni bırakıp Mâûn Sûresi’ni okumak mekruhtur.). Ancak terk edilen bu sûre, evvelce okunan sûreden en az üç âyet miktarı uzun bulunursa mekruh olmaz.
Bir namazda bir âyet-i celîle tekrar edilse, meselâ bir sûre bir rekâtta iki defa okunsa veya bir sûre her iki rekâtta okunsa bakılır: Eğer bu yalnızca kılınan nâfile bir namaz ise mekruh olmaz. Fakat farz namaz ise unutmak veya başka bir sûre bilmemek gibi bir özür bulunmadıkça mekruh olur.
Birinci rekâtta “Kul eûzü bi-rabbinnâs” Sûresi okunsa ikinci rekâtta da bu sûre-i celîlenin okunması münâsip olur. Çünkü tekrar etmek, öncesinden bir sûre okumaktan ehvendir. Ancak hatim ile namaz kılan bir kimse, birinci rekâtta Muavvizeteyn’i (Felak ve Nâs sûreleri) okumuş olursa ikinci rekâtta Fâtiha’dan sonra Bakara Sûresi’nden bir miktar okur.
İkinci rekâtta, birinci rekâtta okunan sûrenin üstündeki sûreyi okumak mekruhtur. Kasten olmazsa mekruh olmaz. Ancak okunmaya başlamış olunca terk edilmemelidir. Bunun nâfile namazlarda mekruh olmayacağı da söylenmiştir.
Bir kimse namaz kılarken fâhiş bir hatâ ile okuduktan sonra dönüp sahih sûrette okusa namazı câiz olur.
Sübhâneke’yi, Eûzü-besmeleyi ve “âmîn” lafzını âşikâre okumak mekruhtur. 
(B. İslam İlmihali, Ö. N. Bilmen)
BEYİT:

Tasavvuf nefsi pâk eylemektir,

Fenâ ile anı hâk eylemektir.
Aziz Mahmud Hüdâî (k.s.)
Hicrî:   15   Muharrem   1441  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder