11 Mayıs 2018 Cuma

NİYETİN EHEMMİYETİ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ غَزَا فِي سَبِيلِ اللهِ وَلَمْ يَنْوِ إِلَّا عِقَالًا فَلَهُ مَا نَوَى. (ن)
بيغمبريمز أفندمز ( صلى الله عليه وسلم ) بويوردولر     ."كيم الله يولنده جحاد أدرده جحادن ده بر دوه يولارى ( آزجق بر غنيمت ) ألده أتميه نيت أدرسه آنجق نيت أتديكى شيئَ قاوشور   ."

Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Kim Allah yolunda cihad eder de cihâdında bir deve yuları (azıcık bir ganîmet) elde etmeye niyet ederse, ancak niyet ettiği şeye kavuşur.” 
(Sünen-i Nesâî)
Hicrî:   25  Şaban  1439  Fazilet Takvimi 

NİYETİN EHEMMİYETİ


Bir zat Peygamber Efendimize (sallallâhü aleyhi ve sellem) gelip:
“Yâ Resûlallah, bir kimse şan, şöhret için harb ediyor, diğer bir kimse ganîmet elde etmek için harb ediyor, bir kimse de cesâret ve şecâatteki yerini göstermek için harb ediyor. Bunlardan hangisi Allah yolundadır?” diye sordu.
Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem):
“Îlâ-yı kelimetullâh (Allâhü Teâlâ’nın dînini yüceltmek) için harb eden kimse, işte Allah yolunda olan o kimsedir.” buyurdular. (Sahîh-i Buhârî)
Bir kimse Peygamber Efendimize (s.a.v.) gelerek:
“Yâ Resûlallâh, hem sevap kazanmak, hem de şöhret kazanmak için harb eden kimse ne elde edebilir? Ne buyurursunuz?” dedi.  Peygamber Efendimiz (s.a.v.):
“Hiçbir şey elde edemez.” buyurdular. Adam üç defa sordu. Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) her defasında:
“Hiçbir şey elde edemez” buyurdular, sonra da:
“Allâhü Teâlâ ancak ihlâslı olarak ve sâdece kendi rızâsı gözetilerek yapılan ameli kabul eder.” buyurdular. (Sünen-i Nesâî)
Ashâb-ı Kirâm’dan Ya’lâ bin Ümeyye (radıyallâhü anh) şöyle anlatıyor:
Resûlullah (sallallâhü aleyhi ve sellem) seriyyelerde (askerî birliklerde düşmana karşı) beni de gönderiyordu. Yine bir gün beni, bir seriyyede göndermişti. Deveye binmiş bir adama rastladım. Ona “Resûlullah beni, bir seriyyeye gönderiyor. Haydi, yürü, (sen de katıl) dedim. ‘Ben seninle gelmem.’ dedi. ‘Neden gelmezsin?’ deyince ‘Bana üç dînar vermezsen seninle gelmem.’ dedi. ‘Resûlullah ile şimdi vedalaştım. Tekrar huzuruna gidemem. Sana üç dînar vereceğim, haydi yürü.’ dedim. Gazâdan dönünce olanları Resûlullah Efendimize (s.a.v.) anlattım, buyurdular ki: “Bu gazâsından, dünyada da âhirette de kazancı yalnız üç dînardır.” 
(Müsned-i Ahmed)
Hicrî:   25  Şaban  1439  Fazilet Takvimi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder