19 Aralık 2017 Salı

SELMÂN-I FÂRİSÎ’NİN EBU’D-DERDÂ’YA NASÎHATİ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أُعْطِيتُ أَرْبَعًا لَمْ يُعْطَهُنَّ أَحَدٌ مِنْ أَنْبِيَاءِ اللهِ أُعْطِيتُ مَفَاتِيحَ الْأَرْضِ وَسُمِّيتُ أَحْمَدَ وَجُعِلَ التُّرَابُ لِي طَهُورًا وَجُعِلَتْ أُمَّتِي خَيْرَ الْأُمَمِ. (حم)
رسول الله أفندمز محمد مصطفى ( صلى الله عليه وسلم ) بيوردولر   ."   بانه ديكر بيغمبرلره ورلمين دورت شى ورلدى : بانه ير يوزونون آناحتارلرى ورلدى ، آحمد ديه إسملنديرلديم ، طوبرق بانه تمز و تمزليجى قلندى و اؤمتم اؤمتلرين أك خيرلسى قلندى ."
Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Bana, diğer peygamberlere verilmeyen dört şey verildi: Bana yeryüzünün anahtarları verildi, Ahmed diye isimlendirildim, toprak bana temiz ve temizleyici kılındı ve ümmetim ümmetlerin en hayırlısı kılındı.” 
(Hadîs-i Şerîf, Müsned-i Ahmed)
Hicrî:   27  Rebîulevvel  1439  Fazilet Takvimi 

SELMÂN-I FÂRİSÎ’NİN EBU’D-DERDÂ’YA NASÎHATİ


Resûlullâh (s.a.v.) Efendimiz, Ebu'd-Derdâ ile Selmân-ı Fârisî'yi (radıyallâhü anhümâ) kardeş yapmıştı. Ebu'd-Der-dâ (r.a.) Şam'a, Hazret-i Selmân da Irak'a yerleşti.
Ebu'd-Derdâ, Selmân-ı Fârisî'ye şöyle yazdı:
“Selâmün aleyke. Senden ayrıldıktan sonra Allâhü Teâlâ bana mal ve evlad verdi. Mübârek bir beldeye kondurdu.”
Selmân-ı Fârisî (r.a.) ona şöyle yazdı:
“Selâmün aleyküm. Allâhü Teâlâ'nın sana mal ve evlâd verdiğini yazmışsın. İyi bil ki hayır, mal ve evlad çokluğuyla değildir. Lâkin asıl hayır, hilminin çok olması, yani hiddetlenmemeye ve gazaplanmamaya muvaffak olman ve ilminin sana fayda vermesidir.
Bana mübârek bir beldeye konduğunu yazmışsın. İyi bil ki yeryüzü hiç kimse için amel işlemez. Sen ihsan üzere (Rabbini görüyormuş gibi) ibâdet et ve nefsini ölülerden say.” (Üsdü’l-Gâbe)

REBÎULÂHİR AYI

Rebîulâhir ayı, kamerî ayların dördüncüsüdür.
Hayırlı ömür, düşmana galebe ve kötü ölümden muhâfaza için, bu ay müddetince sabah-akşam üçer kere şu duâ okunmalıdır:
“Sübhânallâhi mil’el-mîzân ve müntehe’l-ilmi ve mebleğa’r-rızâ ve zinete’l-arş.” (Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat)

REBÎULAHİR AYI İCTİM‘I, RU’YET VE BAŞLANGICI

Hicrî Kamerî 1439 yılı Rebîulâhir ayı ictima‘ı 18 Aralık Pazartesi günü Türkiye saati ile 09:30'dadır:
Ru'yet, ise 19 Aralık Salı Türkiye saati ile 01.35'dedir.
Hilâl'in görüldüğü yerler: Orta Amerika, Büyük Okyanus, ABD, Meksika, Peru, Kolombiya, Kosta Rika, Havai Adası, Papua Yeni Gine, Yeni Zelanda, Japonya, Güney Kore, Çin.
Hilâl'in görüldüğü günü takip eden 19 Aralık Salı günü de Rebîulâhir ayının 1. günüdür.
Hicrî:   27  Rebîulevvel  1439  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder