22 Nisan 2024 Pazartesi

İMAN, MUHABBETİ İCAP ETTİRİR


كَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : يَأْتِي ضُعَفَاءَ الْمُسْلِمِينَ وَيَزُورُهُمْ وَيَعُودُ مَرْضَاهُمْ وَيَشْهَدُ جَنَائِزَهُمْ. (هب)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : فقير كيمسسز مسلمانلريك ياننه كلير ، اونلرى زيارت أدر ، حصطه لرينىيك حالنى خطرينى سورار و جنازلرينه قاطليردى . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem:  “fakir ve kimsesiz Müslümanların yanına gelir, onları ziyaret eder, hastalarının hâlini hatırını sorar ve cenazelerine katılırdı.”

(Beyhakî, Şuabü’l-Îmân)

Hicrî:   13  Şevval  1445  Fazilet Takvim

 

 

İMAN, MUHABBETİ İCAP ETTİRİR

 

Bir kimse Resûlullah (s.a.v.) Efendimize suâl etti:

“Kendilerini sevmekle, onlara hürmet ve iyilik etmekle emrolunduğumuz ‘Âl-i Muhammed’ kimlerdir?”

“Safâ ve vefa ehlidir ki bana iman edip ihlâslı olanlardır. Onların alâmetleri; benim muhabbetimi, bütün sevdiklerine tercih etmeleri, kalplerini Allâh’ın zikrinden sonra benim muhabbetimle meşgul etmeleridir.” Diğer bir rivâyette “Beni çok anmaları, bana çok salevât getirmeleridir.” diye buyurdular.

Resûlullah (s.a.v.) Efendimize, “Size iman etmekte en kuvvetli olanlar kimlerdir?” diye suâl edildi, buyurdular ki:

“Beni görmediği hâlde bana iman edenlerdir. Zira onlar, bana olan şevklerinden, bana olan muhabbetlerindeki sadakatlerinden dolayı bana iman etmişlerdir. Bunun alâmeti ise, o kimsenin elindeki her şeyi feda etmek karşılığında da olsa beni görmek arzusunda bulunmasıdır. İşte bu kimse, bana hakkıyla iman etmiştir, bana olan muhabbetinde ihlâslı ve sadıktır.”

 

MANCINIK

 

Mancınık, topun keşfinden önce kale muhasaralarında kullanılan bir çeşit harp âletidir. Çalışma prensibi, gerilip bırakılarak, ucundaki taşı ileri fırlatan sapanın çalışma düzeninin aynısıdır. Mancınığa konan taş, gülle ve büyük oklar, uzak mesafelerden top mermisi gibi düşmanın üzerine atılırdı.

Mancınıkların tarihi çok eski olup, sağlam kaynaklara göre ilk olarak Nemrûd zamanında kullanıldı. Hazret-i İbrâhim’i yakmak için hazırlanan şiddetli ateşe yaklaşılamadığı için mancınık kullandılar. İbrâhim aleyhisselâm, mancınıkla ateşin ortasına atıldı. Fakat Allâh’ın izniyle ateş, Hazret-i İbrahim’e serin ve selamette oldu, onu yakmadı.

Bundan sonra da mancınık, savaşlarda yaygın olarak kullanılmıştır. Asr-ı saâdette Tâif Kalesi’nin fethi sırasında da, Selmân-ı Fârisî radıyallahü anh tarafından yapılan bir mancınık kullanılmıştır.

Hicrî:    13 Şevval  1445  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder