6 Şubat 2023 Pazartesi

HAZRET-İ OSMÂN-I ZİNNÛREYN (R.A.)


 

عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: مَنْ بَنَى مَسْجِدًا لِلّٰهِ بَنَى اللهُ لَهُ فِي الْجَنَّةِ مِثْلَهُ. (م)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  رسول الله صلى الله عليه وسلم أفندمزين شويله بيورديغونى إشتدم : " كيم صرف الله تعالى نيك رضاسى إيجن بر مسجد بنا أدرسه الله تعالى ده اونون إيجن جنتده بر مثلنى ياراطر . "

Osman bin Affân’dan (r. anh) şöyle rivâyet olundu:  Resûlullah sallallâhü aleyhi ve sellem Efendimizin şöyle buyurduğunu işittim: “Kim sırf Allâhü Teâlâ’nın rızâsı için bir mescit bina ederse Allâhü Teâlâ da onun için Cennet’te bir mislini yaratır.”

(Sahîh-i Müslim)

Hicrî:  15  Receb    1444 Fazilet Takvim

 

HAZRET-İ OSMÂN-I ZİNNÛREYN (R.A.)

 

Osmân-ı Zinnûreyn radıyallâhü anh, Affân bin Abdimenâf’ın oğludur. Babası, cahiliye devrinde ölmüştür. Validesi ise Mekke’de, ilk Müslüman olan hanımlardan Ervâ Hatun’dur.

Hazret-i Osman (r.a.), Hulefâ-i Râşidîn’in üçüncüsüdür.Mekke-i Mükerreme’de Resûl-i Ekrem sallallâhü aleyhi ve sellem Hazretlerinin kerîmesi (kız evladı) Rukiyye radıyallâhü anhâ ile evlendi. Ondan, Abdullah isimli oğlu oldu. Habeşistan’a hicretlerinde o da yanlarında idi. Abdullah, altı yaşında iken vefat etti.

Hz. Rukiyye (r. anhâ) vefat edince Resûl-i Ekrem (s.a.v.), onu, diğer kızı Ümmü Gülsûm (r. anhâ) ile evlendirdi. Ümmü Gülsûm de Peygamber Efendimizin (s.a.v.) irtihâllerinden evvel vefat eyledi. Onun vefatı üzerine Resûlullah Efendimiz (s.a.v.), “Yâ Osman! Eğer üçüncü bir kızım olsaydı, onu da sana verirdim.” buyurmuştur.

Ebû Hüreyre (r.a.) şöyle rivayet etmiştir: “Resûlullah (s.a.v.) Hazretlerinin kerîmeleri Hz. Rukiyye (r. anhâ), Hz. Osman’ın (r.a.) zevcesi idi. Huzurlarına vardım. Elinde bir tarak vardı. Bana şöyle dedi: “Babam Resûlullah (s.a.v.) Hazretleri az evvel yanımdaydı, bu tarak ile mübarek saçını ve sakalını taradım. Bana buyurdu ki: “Ey Rukiyye! Osman bin Affân’ı nasıl buldun?” Ben de “Ondan ancak hayır gördüm ve onu çok iyi buldum.” dedim.

Babam buyurdu ki: “Ey canım kızım, Osman’a çok saygı göster. Çünkü ashâbım arasında, ahlâkı bana en çok benzeyen odur.”

Hz. Osman radıyallâhü anh’in lakabı “Zinnûreyn”dir. İki nur sahibi, demektir. Resûl-i Ekrem (s.a.v.) Hazretlerinin iki muhtereme kızı Rukiyye ve Ümmü Gülsûm (r. anhümâ) ile evlendiği için bu lakabı almıştır.

Hazret-i Osman, yaşı sekseni -bir rivayete göre de doksanı- geçmiş olduğu hâlde, 18 Zilhicce 35 senesinde, Cuma günü (17 Haziran 656) şehit olmuştur.

Hicrî:     15 Receb  1444 Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder