4 Şubat 2023 Cumartesi

İLİM TAHSİL ETMENİN FAZİLETİ


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : إِنَّ مَثَلَ الْعُلَمَاءِ فِي الْأَرْضِ كَمَثَلِ النُّجُومِ فِي السَّمَاءِ يُهْتَدَى بِهَا فِي ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ. (حم)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  محقق ير يوزنده كى ( حكيكى ) عالملريك حالى ، قراده و دنزده كجه قرانليغنده كندسيله يول بولونان ، كوكيوزنده كى يلدزلارين حالى كيبيدر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  Muhakkak yeryüzündeki (hakîkî) âlimlerin hâli, karada ve denizde gece karanlığında kendisiyle yol bulunan, gökyüzündeki yıldızların hâli gibidir.”

(Müsned-i Ahmed bin Hanbel)

Hicrî:  13  Receb    1444 Fazilet Takvim

 

İLİM TAHSİL ETMENİN FAZİLETİ

 

Tâbiîn’den Kesîr bin Kays (rah.) anlattı: Dımaşk mescidinde Ashâb-ı Kirâm’dan Ebu’d-Derdâ (r.a.) ile birlikte oturuyordum. Bir zât gelerek, “Ey Ebu’d-Derdâ! Sana, Resûlullah  Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem’den işitip naklettiğin bir hadîs-i şerîf için geldim.” dedi.

Ebu’d-Derdâ Hazretleri, “Başka hiçbir iş için gelmedin, değil mi?” diye sordu. O zât, “Hayır” dedi. “Bir ticaret için de mi değil?” dedi. O zât “Hayır” dedi.

Ebu’d-Derdâ Hazretleri, “Sırf bu hadîs-i şerîfi öğrenmeye geldiğin için sana müjdeler olsun! Muhakkak ben, Resûlullah (s.a.v.) Efendimizin şöyle buyurduklarını işittim:

Kim (Allah rızâsı için) ilim öğrenmek üzere bir yola girerse, Hz. Allah, Cennet’e götürecek yolu ona kolaylaştırır. Melekler, ilim tahsil eden için -memnuniyetleri ve tevâzuları sebebiyle- kanatlarını yere sererler. Göklerde ve yerde olan her şey, hattâ sudaki balıklar bile, âlim için istiğfâr eder. Âlimin, ibadet eden cahile karşı fazileti, dolunayın yıldızlar karşısındaki fazileti (parlaklığı, aydınlığı) gibidir. (Hakîkî) Âlimler, peygamberlerin vârisleridir. Peygamberler, ne altın ne de gümüş bırakmışlardır. Onlar miras olarak sadece ilim bırakmışlardır. Kim ilmi almışsa pek büyük ve değerli bir şey almış demektir.”

 

ÖMER BİN ABDÜLAZÎZ HAZRETLERİNİN YÜKSEK DERECESİ

 

Sâlih zâtlardan biri anlattı: Benim, şehit düşen bir oğlum vardı. Onu, adaleti ile meşhur, Halife Ömer bin Abdülazîz Hazretlerinin vefatına kadar rüyamda görememiştim. Halife’nin vefat ettiği gece oğlum bana rüyamda göründü. Ona, “Oğlum! Sen ölmemiş miydin?” dedim,

Hayır! Ben şehidim, diriyim ve Allâhü Teâlâ katında rızıklandırılıyorum.” dedi.

Peki, buraya gelmenin sebebi nedir?” dedim.

“Semâ halkına, ‘İyi dinleyin! Bütün nebîler, sıddîklar ve şehitler, Ömer bin Abdülazîz’in cenaze namazında hazır bulunsunlar.’ diye seslenildi. Ben de namaz için geldim. Sonra da selam vermek için size uğradım.” dedi.

Hicrî:     13 Receb  1444 Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder