قَالَ
رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اَلْبِرُّ حُسْنُ الْخُلُقِ
وَالْإِثْمُ مَا حَاكَ فِي صَدْرِكَ وَكَرِهْتَ أَنْ يَطَّلِعَ عَلَيْهِ النَّاسُ.
(م)
رسول الله أفندمز ( ﷺ ) بيوردولر ،: " إيلك
، كوزل آخلاقدان عبارتدر . كوناح إيسه سنيك وجداننى راحتسز أدن إنسانلريك مطلى
اولماسندان حوشلانماديغيك شيدر ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:
“İyilik, güzel ahlâktan ibârettir. Günah ise senin vicdanını rahatsız eden ve
insanların muttali olmasından hoşlanmadığın şeydir.”
(Sahîh-i Müslim)
Hicrî: 01 Cemâziyelâhır 1441 Fazilet
Takvimi
İBN-İ ASÂKİR (Rahmetullâhi Aleyh)
İbn-i Asâkir ismiyle meşhur olan Ali bin Hasan bin Hibetullâh ed-Dımaşkî, hicrî altıncı asrın meşhur hadîs ve Şâfiî fıkıh âlimidir. Âdil hükümdâr Nûreddîn Mahmûd Zengi ve Salâhuddîn Eyyûbî zamanlarında Şam’da yaşamıştır.
İbn-i Asâkir, hicrî 499 (M. 1105) tarihinde Dımaşk’ta doğdu. İlk tahsîlini memleketinde yaptıktan sonra hadîs ve diğer ilimleri tamamlamak için Irak ve Horasan taraflarına seyahatler yapmış, 40’dan fazla şehir dolaşmıştır. Hadîs öğrendiği hocaları 1300’den fazladır.
İbn-i Asâkir, takvâ sâhibi ve kanâatkâr bir zât olup hiçbir dünyevî makâmı kabul etmemişti. Vakitlerini ilim öğretmeye, eserler telîf etmeye ve ibâdete hasretmişti. Her hafta bir Kur’ân-ı Kerîm hatmi tamamlar, Ramazân-ı şerîfte ise hergün Kur’ân-ı Kerîm’i hatmederdi.
En meşhur eseri 80 cild olarak yazdığı Târîh-i Dımaşk isimli eseridir. Meşhûr tarihçi İbn-i Hallikân der ki: Hocam Zekiyyüddîn el-Münzirî’nin yanında iken Târih-i Dımaşk’tan bahis açıldı. Kitap üzerine bahis uzadı ve nihâyet dedi ki: Öyle zannediyorum ki bu kitabın müellifi, bu kitabı aklı erer ermez (küçük yaşta) yazmaya başlamış olmalı. Yoksa bu kadar ilmi tahsil edip de sonra böyle bir kitap yazmaya insanın ömrü kâfî gelmez.”
İbn-i Asâkir, hadîs tahsilinde çok iştiyaklı idi. Nîşâbur’da Ebû Abdullâh el-Fürâvî’nin derslerine devam ediyordu. Fürâvî diyor ki: İbn-i Asâkir yanıma o kadar çok geliyordu ki artık usanmaya başlamıştım, hatta kapımı kilitlemeyi düşündüm. Sabah bir şahıs yanıma geldi ve: “Rüyamda Resûlullâh’ı gördüm; bana, Fürâvî’ye git, Şam’dan yanına hadîslerimi tahsil için gelen o esmer delikanlıdan usanmasın, ona talim etsin” dedi. Kazvînî diyor ki: Fürâvî, o günden sonra İbn-i Asâkir yanından kalkmadan, meclisten ayrılmazdı.
Daha pek çok eseri olan İbn-i Asâkir, H. 571 (M. 1176) senesi Receb ayında Dımaşk’ta vefât etmiş, cenâze namazında Salâhuddîn Eyyûbî de hazır bulunmuştur.
İbn-i Asâkir, hicrî 499 (M. 1105) tarihinde Dımaşk’ta doğdu. İlk tahsîlini memleketinde yaptıktan sonra hadîs ve diğer ilimleri tamamlamak için Irak ve Horasan taraflarına seyahatler yapmış, 40’dan fazla şehir dolaşmıştır. Hadîs öğrendiği hocaları 1300’den fazladır.
İbn-i Asâkir, takvâ sâhibi ve kanâatkâr bir zât olup hiçbir dünyevî makâmı kabul etmemişti. Vakitlerini ilim öğretmeye, eserler telîf etmeye ve ibâdete hasretmişti. Her hafta bir Kur’ân-ı Kerîm hatmi tamamlar, Ramazân-ı şerîfte ise hergün Kur’ân-ı Kerîm’i hatmederdi.
En meşhur eseri 80 cild olarak yazdığı Târîh-i Dımaşk isimli eseridir. Meşhûr tarihçi İbn-i Hallikân der ki: Hocam Zekiyyüddîn el-Münzirî’nin yanında iken Târih-i Dımaşk’tan bahis açıldı. Kitap üzerine bahis uzadı ve nihâyet dedi ki: Öyle zannediyorum ki bu kitabın müellifi, bu kitabı aklı erer ermez (küçük yaşta) yazmaya başlamış olmalı. Yoksa bu kadar ilmi tahsil edip de sonra böyle bir kitap yazmaya insanın ömrü kâfî gelmez.”
İbn-i Asâkir, hadîs tahsilinde çok iştiyaklı idi. Nîşâbur’da Ebû Abdullâh el-Fürâvî’nin derslerine devam ediyordu. Fürâvî diyor ki: İbn-i Asâkir yanıma o kadar çok geliyordu ki artık usanmaya başlamıştım, hatta kapımı kilitlemeyi düşündüm. Sabah bir şahıs yanıma geldi ve: “Rüyamda Resûlullâh’ı gördüm; bana, Fürâvî’ye git, Şam’dan yanına hadîslerimi tahsil için gelen o esmer delikanlıdan usanmasın, ona talim etsin” dedi. Kazvînî diyor ki: Fürâvî, o günden sonra İbn-i Asâkir yanından kalkmadan, meclisten ayrılmazdı.
Daha pek çok eseri olan İbn-i Asâkir, H. 571 (M. 1176) senesi Receb ayında Dımaşk’ta vefât etmiş, cenâze namazında Salâhuddîn Eyyûbî de hazır bulunmuştur.
Hicrî: 01 Cemâziyelâhır 1441 Fazilet
Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder