26 Nisan 2019 Cuma

EN HAYIRLI ÜMMET



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اَلْجَنَّةُ حُرِّمَتْ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ حَتَّى أَدْخُلَهَا وَحُرِّمَتْ عَلَى الْأُمَمِ حَتَّى تَدْخُلَهَا أُمَّتِي. (طس)
رسول الله  أفندمز  ( صلى الله عليه وسلم )  ،"  حنت بن كيرنجيه قدار ديكر بيغمبرلره حرام قلنمشدر ، أمتم كرنجيه قدارده ديكر أمتلره حرام قلنمشدر ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Cennet, ben girinceye kadar diğer peygamberlere haram kılınmıştır. Ümmetim girinceye kadar da diğer ümmetlere haram kılınmıştır.
 (Taberânî, el-Mu’cemü’l-Evsat)
Hicrî:   21  Şaban   1440  Fazilet Takvimi   

EN HAYIRLI ÜMMET

 
Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular ki:
“Allâhü Teâlâ, Mûsâ Aleyhisselâm’a şöyle buyurdu:
‘Ey Mûsâ! Eğer sen başka hiçbir gölge olmayan günde Arşım’ın gölgesinde olmayı istersen, yetimlere ve kimsesiz kadınlara merhametli ol.
Ey Mûsâ! Merhamet et ki merhamet olunasın. Ey Mûsâ, (bana) itâat ettiğin gibi itâat olunursun.
Ey Mûsâ! İsrâiloğullarına bildir ki: Kim benim karşıma Muhammed’i (sallallâhü aleyhi ve sellem) inkâr eder olduğu halde çıkarsa muhakkak onu cehenneme koyarım.’
Mûsâ Aleyhisselam: ‘Yâ Rabbi, Muhammed kimdir?’ dedi.
Allâhü Teâlâ: ‘Ey Mûsâ! İzzetim ve celâlim hakkı için bana ondan daha sevgili olanını yaratmadım. Ben onun ismini kendi ismimle beraber semavât, arz, güneş ve ayı yaratmazdan iki bin yıl evvel Arş-ı A’lâ’ya yazdım.
İzzetim ve celâlim hakkı için muhakkak Muhammed (sallallâhü aleyhi ve sellem) ve ümmeti cennete girmeden hiçkimse cennete giremez’ buyurdu.
Mûsâ Aleyhisselam: ‘Yâ Rabbî, Muhammed’in ümmeti kimlerdir?’ dedi.
Allâhü Teâlâ: ‘O’nun ümmeti, her hallerinde dâima hamd ederler. İşlerini gayretli ve sağlam yaparlar, vücutlarını ve etraflarını temiz tutarlar. Gündüzlerini oruçla, gecelerini ibâdetle geçirirler.
Ben onlardan az bir ibâdeti dahi kabul ederim ve ben Allah’tan başka ilah olmadığına şehâdetleri sebebiyle onları cennete koyarım’ buyurdu.” 
(ed-Dürru’l-Mensûr)
Hicrî:   21  Şaban   1440  Fazilet Takvimi   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder