12 Nisan 2019 Cuma

SALEVÂT-I ŞERÎFE’NİN FAZÎLETİ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ صَلَّى عَلَيَّ كُلَّ يَوْمٍ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ وَكُلَّ لَيْلَةٍ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ حُبًّا بِى وَشَوْقًا كَانَ حَقًّا عَلَى اللهِ أَنْ يَغْفِرَ لَهُ ذُنُوبَهُ تِلْكَ اللَّيْلَةَ وَذَلِكَ الْيَوْمَ. (طب)
رسول الله  أفندمز  ( صلى الله عليه وسلم )  ،"  كيم بنى سوه ركك و شوكله ، هر كوندوز و كجه اؤجر كره صلوات اوقورسه ، او كمسنين او كجه و كوندوزده إشلديكى كوناحلرنى باغشلامق الله تعالى اؤزرينه بر حق ( اونون بر وعدى ) اولور ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Kim beni severek ve şevkle, her gündüz ve gece üçer kere salevât okursa, o kimsenin o gece ve gündüzde işlediği günahlarını bağışlamak Allâhü Teâlâ üzerine bir hak (onun bir va’di) olur.” 
(el-Mu’cemü’l-Kebîr)
Hicrî:   04  Şaban   1440  Fazilet Takvimi

SALEVÂT-I ŞERÎFE’NİN FAZÎLETİ

Cenâb-ı Hak bilinmeyi dileyip kâinâtı yarattı. İlk yaratılan da Peygamber Efendimiz Muhammed Aleyhisselâm’ın nûrudur. O nurdan diğer mahlûkât yaratılmıştır. Bütün peygamberler, Fahr-i Kâinâtın fazîletini îtiraf etmişler; ümmetlerine yetiştikleri takdîrde ona îmân edip yardım etmelerini emretmişlerdir. Kıyâmet günü, bütün peygamberler onun sancağı altında bulunacaktır.
Cenâb-ı Hak, Peygamberimize (sallallâhü aleyhi ve sellem) salât ü selâm getirmeyi rahmetine yaklaştıran en sevgili amellerden kılmıştır.
Hadîs-i şerîferde de şöyle buyurulmuştur:
“Kim bana bir salevât-ı şerîfe getirirse, Allâhü Teâlâ da o kimseye on sevap yazar, on günahını siler ve cennetteki makâmını on derece yükseltir.”
“Bir günde bana yüz salevât getirenin, Allâhü Teâlâ da yüz ihtiyacını giderir.”
“Bana bin defa salevât getiren kimse, ölmeden önce cennetle müjdelenir.”
Salevât-ı şerîfe okumaya devam eden kişi, başına gelen sıkıntı ve hüzünden kurtulur, murâdına nâil olur. Nitekim hadîs-i şerîfte: “Her kim ihtiyaçlarında darlık ve zorlukla karşılaşırsa bana salevât-ı şerîfe getirmeyi çoğaltsın.” buyurulmuştur.
Salevât-ı şerîfe ile duâlar kabul olunur. Abdullah ibn-i Mesûd (r.a.) anlattı: “Namaz kıldığım sırada Resûl-i Ekrem Efendimiz (s.a.v.), yanında Hazret-i Ebûbekir ve Hz. Ömer olduğu halde geldiler. –Namazdan sonra duâ ederken- önce Allâhü Teâlâ’ya hamd ü senâ ettim, sonra Peygamberimize salevât-ı şerîfe getirdim, sonra da kendim için duâlarda bulundum. Peygamberimiz (s.a.v.) –iki defa-: “İste, istediğin verilecektir” buyurdular. (S. Tirmizî)
Salevât-ı şerîfe, günahların affına vesîledir. Ebûbekr-i Sıddîk (r.a.) şöyle buyurmuştur: “Peygamberimize (s.a.v.) salevât-ı şerîfe getirmek, suyun karalanmış bir levhayı temizlemesinden daha tesirli bir şekilde günahları temizler.” 
En kısa salevât-ı şerîfe: “Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed.”
Hicrî:   04  Şaban   1440  Fazilet Takvimi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder