20 Haziran 2024 Perşembe

VEFAT ETMİŞ MÜSLÜMANLARI HAYIR İLE ANMALIDIR


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ‏لَا يُؤْمِنُ‏ أَحَدُكُمْ حَتَّى يُحِبَّ لِأَخِيهِ مَا يُحِبُّ لِنَفْسِهِ. (ق)‏

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : أؤلولرينزيك إيلكلرينى سويلينز ، كوتولكلرينى سويلمينز . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  “Ölülerinizin iyiliklerini söyleyiniz, kötülüklerini söylemeyiniz.”

(Sünen-i Ebû Dâvûd)

Hicrî:    14  Zilhicce   1445  Fazilet Takvim

 

 

VEFAT ETMİŞ MÜSLÜMANLARI HAYIR İLE ANMALIDIR

 

Vefat etmiş Müslümanları, hayır ile anmalı, onların kötü hâllerini anmamalıdır. Resûlullâh Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem şöyle buyurmuşlardır:

“Vefat eden Müslümanların kötülüklerini sayıp dökmeyiniz. Çünkü onlar, âhirete götürdükleri amellerinin karşılığına erişmişlerdir.”

“Kişi, insanların kendisini hayır ile anmasından, günahlarının örtülmesinden, hakkında müminlerin sevgi göstermesinden, âhirette elbette fayda görecektir. Hattâ Hafaza melekleri, ‘Ey Rabbimiz! Sen bilirsin ki bu kimsenin arkasında bıraktığı insanlar tarafından övülen iyilikleri haricinde birtakım kusurları da vardır. Ya bunlar ne olacak?’ derler. Cenâb-ı Hak buyurur ki: ‘Ey meleklerim! Şahit olunuz ki ben, onların (din kardeşlerinin) bilmedikleri kusurlarını affettim. Bildikleri şeyler hakkındaki şahitliklerini de kabul eyledim.”

Ebu’l-Esved ed-Düelî (r.a.) anlattı: Medîne-i Münevvere’ye gelmiştim. Bir salgın hastalık çıkmış, pek çok kimse vefat etmişti. Hazret-i Ömer’in yanına gittim. O sırada yanımızdan bir cenaze geçti. Oradakilerden birisi, o cenazenin iyiliklerini, temiz hayatını, hayır ile andı. Hazret-i Ömer, “Vacip oldu.” buyurdu.

Ben, “Ey müminlerin emîri! Neden böyle söylediniz?” diye suâl ettim, dedi ki:

“Ben, Resûlullah Efendimizin (s.a.v.) buyurdukları gibi söyledim. Zira o şöyle buyurmuşlardı:

‘Hangi Müslüman ki onun hakkında dört mümin kimse, hayır ile şahitlik ederse, Allâhü Teâlâ, onu Cennet’ine koyar.’

“Üç kişi de ansa böyle midir?” diye sorduk,

“Üç kişi de ansa, dediğim gibidir.” buyurdular.

“İki kişi?” dedik.

“İki kişi de şahitlik etse.” buyurdular. Artık bir kişiden sormadık.

Ancak kâfirlere, münafıklara, fâsıklara (açıkça günah işleyenlere) gelince, bunların hayatlarındaki kötü hâllerini saymak, bu hükme dâhil değildir. Bilakis insanları ondan sakındırmak için kötülerin kötülüklerini zikre, lüzum ve ihtiyaç bile vardır.

Hicrî:    14 Zilhicce  1445  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder