22 Temmuz 2021 Perşembe

SELAM İLE DAHİ OLSA SILA-İ RAHİM YAPINIZ

 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَعْظَمُ الْأَيَّامِ عِنْدَ اللهِ يَوْمُ النَّحْرِ ثُمَّ يَوْمُ الْقَرِّ. (ك)

رسول الله  ( ﷺ )  بيوردولر  :  الله تعالى عندنده كونلرين ( ثواب باقمندان ) أك بيوكى نحر ( قربان بايرامنين برنجى ) كونى . صكراده قر ( قربان بايرامنين إيكنجى ) كونودر  . "

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “ Allâhü Teâlâ indinde günlerin (sevap bakımından) en büyüğü nahr (kurban bayramının birinci) günü, sonra da karr (kurban bayramının ikinci) günüdür.”

(Hâkim, el-Müstedrek)

Hicrî:   11   Zilhicce    1442    Fazilet Takvim

 

SELAM İLE DAHİ OLSA SILA-İ RAHİM YAPINIZ

 

Sıla-i rahim: Akrabalık haklarını muhafaza maksadıyla, Rabbimizin emrini tutmak, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) sünnetini işlemek niyetiyle akrabamızı ziyaret edip selamlaşmak, imkânımız var ise onlara hediye vermek, iyiliklerini isteyip zararlarını gidermek, uzakta olanlara telefon ve sâir yollarla ulaşarak selamlarımızla sevindirmektir.

Resûl-i Ekrem Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:

Akrabalarınızdan sıla-i rahimde bulunacağınız kimseleri öğreniniz. Çünkü akrabayı ziyaret etmek, aile içinde muhabbete, zenginliğe ve ömrün uzamasına sebep olur.”

İyilik, sıla-i rahim ve güzel komşuluk, dünyanın mamur olmasına ve ömrün uzamasına sebeptir.”

Bir zât, Resûlullah Efendimize (s.a.v.) geldi ve “Yâ Resûlallah, benim bazı akrabalarım var. Ben onların her şeylerine tahammül ediyorum, onlar ise beni(m hakkımı) bilmezden geliyorlar. Ben, onlara sıla-i rahim vazifemi yapıyorum, onlar ise akrabalık bağını kesiyorlar. Ben, onlara iyilikte bulunuyorum, onlarsa bana kötülük yapıyorlar.” dedi.

Resûlullah Efendimiz (s.a.v.): “Eğer sen söylediğin gibi isen sanki onlar bu davranışları sebebiyle kor ateşi ağızlarına alıyor gibiler. Ve bu hususta, Allâhü Teâlâ tarafından vazifelendirilen bir yardımcı, devamlı seninle bulunmaktadır.” buyurdular.

Bir zât, Resûlullah Efendimize (s.a.v.) geldi ve: “Yâ Resûlallah, kime iyilikte bulunayım?” dedi; “Ana ve babana” buyurdular.

Anam babam yoktur.” dedi.

(Öyleyse) evladına (iyilik et)” buyurdular.

Yine Resûlullah Efendimiz (s.a.v.):

“Babanın oğluna duası, peygamberin ümmetine duası gibidir. Evladın babasına duası da bunun gibidir.” buyurmuşlardır.

Hicrî:   11   Zilhicce    1442    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder