19 Nisan 2018 Perşembe

SALEVÂTINIZ BANA ARZ OLUNUR”



قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ مِنْ أَفْضَلِ أَيَّامِكُمْ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فَأَكْثِرُوا عَلَيَّ مِنْ الصَّلَاةِ فِيهِ فَإِنَّ صَلَاتَكُمْ مَعْرُوضَةٌ عَلَيَّ. (د)
رسول الله أفندمز محمد مصطفى ( صلى الله عليه وسلم ) بويوردولر     ."محقق سزيك أك فضيلتلى كونلرينزدن برى ده جمعه كونى در . اؤيله ايسه او كونده لانه صلوات اوقوماي جوغالطن . جونكى سزيك صلواتنز بانه آرض اولونور ."
Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Muhakkak sizin en faziletli günlerinizden biri de cuma günüdür. Öyle ise o günde bana salevât okumayı çoğaltın. Çünkü sizin salevâtınız bana arz olunur.” 
(Sünen-i Ebû Dâvud)
Hicrî:   03  Şaban  1439  Fazilet Takvimi 

“SALEVÂTINIZ BANA ARZ OLUNUR”

Ashâb-ı Kirâm’dan biri “Yâ Resûlallah, duâmın tamamını size yapsam (duamda hep salevât okusam) ne buyurursunuz?” dedi.  Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem): “Böyle yaparsan Allâhü Teâlâ senin dünya ve âhiret bütün ihtiyaç ve sıkıntılarını giderir.” buyurdular.
Ebû Talha Ensârî (radıyallâhü anh) anlatıyor: Birgün Resûlullah Efendimizi (sallallâhü aleyhi ve sellem) çok sevinçli gördüm. Sevinç ve neşe mübârek yüzünde parlıyordu. Ashâb-ı Kirâm “Yâ Resûlallah, bugün sizi çok sevinçli gördük. Sevinç ve neşe mübârek yüzünüzde parlıyor.” dediler.  Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular:
“Rabbimden bir melek (Cebrâil) geldi ve şöyle haber verdi: Ümmetinden sana bir defa salevât okuyan kimseye, bu salevâtından dolayı Allâhü Teâlâ on hasene yazar, on günâhını siler ve on derece yükseltir, Allâhü Teâlâ ona misliyle cevap verir.” (Yani, benim rahmetim de senin üzerine olsun, buyurur.)
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Kıyâmet gününde her yerde bana en yakın olacak olanınız, dünyada iken bana en çok salevât okuyanınızdır. Kim bana cuma günü ve cuma gecesi yüz defa salevât getirirse Allah onun yüz ihtiyacını giderir. Onların yetmişi âhirete, otuzu da dünyaya âittir. Sonra Allâhü Teâlâ bir melek vazîfelendirir de size hediyelerin arz olunduğu gibi o salevâtı bana arz eder. Salevât getirenin ismini ve nesebini bana bildirir ve onu yanımdaki beyaz deftere kaydeder.”
“Kim kabrimin yanında bana salevât getirirse onu işitirim. Kim de uzakta iken bana salevât getirirse bu onun, dünya ve âhiret işlerine kâfî gelir. Ben de kıyâmet gününde ona şâhit ve şefâatçi olurum.”
“Cuma günü bana çokça salevât okuyunuz. Zîrâ sizin okuduğunuz salevâtınız bana arz olunur.”
“Kim bana bir defa salevât getirirse Allâhü Teâlâ da ona on rahmet ihsan eder. Ona göre siz ister çok okuyun ister az okuyun.” 
(Suyûtî, ed-Dürrü’l-Mensûr)
Hicrî:   03  Şaban  1439  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder