6 Haziran 2023 Salı

HAZRET-İ CÜVEYRİYE (R. ANHÂ) VALİDEMİZ -1


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : وَاسْتَوْصُوا بِالنِّسَاءِ خَيْرًا فَإِنَّمَا هُنَّ عَوَانٌ عِنْدَكُمْ. (ت)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  ( أى مؤمنلر ! ) حنملر حقنده خيرله داورانمانزه دائر واصيتمى طوطونوز . جونكى اونلر ( الله تعالى ، دان ) سزه أمانتدر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  (Ey müminler!) Hanımlar hakkında hayırla davranmanıza dair vasiyetimi tutunuz. Çünkü onlar (Allâhü Teâlâ’dan) size emanettir.”

(Sünen-i Tirmizî)

Hicrî:  17  Zilkâde    1444  Fazilet Takvim

 

HAZRET-İ CÜVEYRİYE (R. ANHÂ) VALİDEMİZ -1

 

Hazret-i Cüveyriye binti Hâris (r. anhâ), Peygamber Efendimizin (s.a.v.) pâk zevcelerindendir.

Hazret-i Cüveyriye (r. anhâ), Huzâa kabilesinin Benî Mustalik kolunun reîsi Hâris bin Ebû Dırâr’ın (r.a.) kızıdır.

Hazret-i Cüveyriye’nin (r. anhâ), Müslüman olmadan önceki ismi Berra idi. Resûlullah Efendimiz (s.a.v.), bir kimseye bu ismin konulmasını hoş görmedikleri için, onun ismini Cüveyriye olarak değiştirdiler.

Hazret-i Âişe (r. anhâ) Vâlidemiz, onun, Resûl-i Ekrem (s.a.v.) ile evliliğini şöyle anlatmıştır:

Resûlullah Efendimiz (s.a.v.), Hicret’in 5. senesinde, Hendek Harbi’nden evvel Müslümanlara karşı savaş hazırlığında bulunan Benî Mustalik kabilesi üzerine bir baskın yaptı. Bu baskında kabile halkından birçok kişi esir alınmıştı. Bunların arasında Cüveyriye (r. anhâ) da vardı. Hz. Cüveyriye, o sırada amcasının oğlu Safvan ile evli idi. Safvan bu savaşta öldürülmüştü.

Esirler dağıtılırken Cüveyriye (r. anhâ), Sâbit bin Kays’ın (r.a.) hissesine düştü. Hazret-i Sâbit, ona mükâtebe (esaretten kurtulmak için bedel ödeme) anlaşması yapmayı teklif etti.

Ben, Resûlullâh’ın (s.a.v) yanında olduğum bir sırada Cüveyriye, mükâtebe bedelini ödemede yardım talep etmek üzere yanımıza geldi. Resûlullah Efendimizin (s.a.v.) huzurlarına girdi. ‘Yâ Resûlallah! Ben, kavmimin reîsi olan Hâris’in kızıyım. Hâlimi biliyorsunuz. Ben, Sâbit bin Kays’ın hissesine düştüm. Hürriyetime kavuşmak için de benimle mükâtebe anlaşması yaptı. Bu husûsta yardım istemek üzere size geldim.’ dedi.

Cüveyriye radıyallâhü anhâ’nın bu talebi üzerine Resûlullah (s.a.v.) de ‘Sana ondan daha hayırlısını söylesem ne dersin?’ buyurdular. Cüveyriye (r. anhâ), ‘O nedir?’ dedi. ‘Senin yerine mükâtebe bedelini ödeyeyim ve seni zevce olarak alayım?’ buyurdular. Hz. Cüveyriye (r. anhâ) da ‘Kabul ediyorum!’ dedi.” (Devamı yarın)

Hicrî:   17 Zilkâde   1444  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder