سَمِعَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللّٰهُ عَنْهُ ضَجَّةً فِي الْمَسْجِدِ يَقْرَءُونَ الْقُرْآنَ ويُقْرِئُونَ فَقَالَ : طُوبَى لِهٰؤُلَاءِ هٰؤُلَاءِ كَانُوا أَحَبَّ النَّاسِ إِلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. (طس)
على بن أبى طالب ( رضى الله عنه ) مسجتده قرآن كريم اوقويان و اوقوطانلريك سسلرينى إشيتنجه شويله بيوردى : شونلره مجده لر اولسونكى اونلر ، رسول الله أفندمز صلى الله عليه وسلم ، يك أك سوديكى كمسلردر . "
Ali bin Ebû Tâlib (r.a.), mescitte Kur’ân-ı Kerîm okuyan ve okutanların seslerini işitince şöyle buyurdu: Şunlara müjdeler olsun ki onlar, Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem’in en sevdiği kimselerdir.”
(Taberânî, el-Mu’cemü’l-Evsat)
Hicrî: 23 Zilkâde 1444 Fazilet Takvim
KURBAN NİSÂBI VE VACİP OLMASININ ŞARTLARI
Kurban nisâbı: Aslî ve zarûrî ihtiyaçlarından başka, fitre vacip olacak kadar malı-parası olan, hür ve mukîm erkek ve kadın her Müslümana kurban kesmek vaciptir.
Bu malın -zekât nisâbında olduğu gibi- artabilecek mal olması ve üzerinden bir sene geçmesi şart değildir.
Aslî ve zarûrî ihtiyaçlar şunlardır: Evi, evinin kâfî miktarda eşyası, bineği (atı veya arabası), üç türlü giyeceği -yani iş elbisesi, günlük giydiği elbise, bayram ve benzeri günlere mahsus elbisesi- kendisinin ve nafakası kendisi üzerine vacip olanların bir aylık nafakalarıdır. Bundan fazla olarak 80,18 gr altın veya aynı kıymette başka bir şeye sahip olan kimselerin sadaka-i fıtır (fitre) vermesi ve kurban günlerinde kurban kesmesi vacip olur.
Kurban kesmeye mahsus olan günlerde (bayramın 1. 2. ve 3. gününde ve Şâfiî Mezhebi’nde 4. günü dâhil akşam vaktine kadar) zengin (yani nisâba mâlik) olan kimsenin de kurban kesmesi vacip olur.
Hür, mukîm ve nisâba mâlik bir Müslümanın küçük çocukları için de kurban kesmesi müstehâbdır. Zâhiru’r-Rivâye’de böyledir. Fetva, buna göredir. İmâm Hasan bin Ziyâd’ın, İmâm-ı Âzam Hazretlerinden rivâyetine göre ise bu kişinin küçük çocuğu için kurban kesmesi vaciptir.
İmâm-ı Âzam ve İmâm Ebû Yûsuf Hazretlerine göre kurban kesmekle mükellef olmak için, akıllı ve bâliğ (ergin) olmak şart değildir. Delinin ve henüz bâliğ olmamış çocuğun mallarından, babaları yahut vasîleri kurban keser ve onlara yedirirler. Yediklerinden artanı, bunlar için (elbise gibi) kendisi ile faydalanılan bir şey ile değiştirebilirler. Fakat İmâm Muhammed’e göre kurban kesmekle mükellef olmak için, akıllı ve bâliğ olmak şarttır.
Hicrî: 23 Zilkâde 1444 Fazilet Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder