22 Mart 2023 Çarşamba

TERÂVİH NAMAZI NASIL KILINIR?


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : إِنَّ اللهَ تَبَارَكَ وَتَعَالَى فَرَضَ صِيَامَ رَمَضَانَ عَلَيْكُمْ وَسَنَنْتُ لَكُمْ قِيَامَهُ فَمَنْ صَامَهُ وَقَامَهُ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمِ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ. (ن)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  محقق الله تبارك و نعالى ، رمضان اوروجونى سزه فرض قلدى . بنده كجه لرنده قيامى ( تراويحى ) سزه سنت قلدم . كيم إنانرق و قرشليغنى يالنز الله دان بكليرك بو آين اوروجونى طوطار ، كجلرى ده ( تراويح ، تهجد قلارق ) قائم اولورسه ، آننه سنيك اونى دنيايا كترديكى كونكى كبى كوناحلرندان تمزلنر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  Muhakkak Allâhü Tebârake ve Teâlâ, Ramazan orucunu size farz kıldı. Ben de gecelerinde kıyamı (terâvihi) size sünnet kıldım. Kim inanarak ve karşılığını yalnız Allah’tan bekleyerek bu ayın orucunu tutar, geceleri de (terâvih, teheccüd kılarak) kâim olursa, annesinin onu dünyaya getirdiği günkü gibi günahlarından temizlenir.”

(Sünen-i Nesâî)

Hicrî:  30  Şaban    1444  Fazilet Takvim

 

TERÂVİH NAMAZI NASIL KILINIR?

 

Terâvih namazı, Ramazân-ı şerîf ayına mahsus, yirmi rekâtten ibaret, sünnet-i müekkede olan bir namazdır. Terâvih namazını Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem kılmışlar ve dört halifesi de bu namaza devam etmişlerdir. Terâvihin cemaatle kılınması da sünnet-i kifâyedir. Mescitlerde terâvih namazı cemaatle kılındığı hâlde, bir özrü olmaksızın cemaati terk edip evinde kılan kimse, fazileti terk etmiş olur. Bu kimse, evinde cemaatle kıldığında cemaat sevabını alsa da mescitteki cemaatin faziletine erişemez.

Terâvih namazını, her iki rekâtte bir selam vererek on selam ile bitirmek daha faziletlidir. Dört rekâtte bir selam verilerek de edâ edilebilir. (Cemaatte Şâfiî Mezhebi’nden olan varsa iki rekâtte bir selam verilerek kılınmalıdır.)

Terâvih namazı, iki rekâtte bir selam verilince akşam namazının iki rekât sünneti gibi kılınır. Dört rekâtte bir selam verilerek kılınacak olursa yatsı namazının dört rekât sünneti gibi kılınır.

Cemaatle kılındığı takdirde, cemaat hem terâvihe hem de imama uymaya niyet eder, imam da âşikâre kırâat eder (sesli okur). Terâvih namazında; sesi güzel olan ve hızlı okuyan değil, kırâati düzgün olan imam tercih edilmelidir.

Bir kimse, imamın yatsı namazını kıldırıp terâvihe başladığı sırada mescide gelse, önce yatsı namazını kılar, sonra terâvih namazı için imama uyar. Cemaatle terâvih namazını kıldıktan sonra noksan rekâtleri tamamlar. Sonra da vitir namazını kendi başına kılar. Evlâ olan budur. Bununla beraber, vitir namazını imam ile beraber kıldıktan sonra terâvih namazını tamamlaması da câizdir.

Terâvih namazını imam ile kılmayan kimse, vitir namazını imam ile kılabilir.

Hem imam hem de cemaat, yatsı namazını cemaatle kılmamışsa sadece terâvih namazını cemaatle kılamazlar. Çünkü terâvih namazının cemaati, farz namazın cemaatine tâbidir.

Terâvih namazı, orucun değil, vaktin (Ramazân-ı şerîf ayının) sünnetidir. Mazeretinden dolayı oruç tutamayanlar da terâvih namazını kılmalıdırlar.

Hicrî:     30 Şaban  1444  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder