13 Ekim 2020 Salı

HİŞÂM BİN ÂS’IN MEDÎNE’YE HİCRETİ

 

 

 

 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: عَلَيْكَ بِطِيبِ الْكَلَامِ وَبَذْلِ السَّلَامِ وَإِطْعَامِ الطَّعَامِ. (كنز)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  كوزل قونشمايه ، سلامى يايمايه و يمك إكرام أتميه دوام أدينز   . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Güzel konuşmaya, selâmı yaymaya ve yemek ikrâm etmeye devam ediniz.”

(Kenzü’l-Ummâl)

         Hicrî:   07    Safer     1442  Fazilet Takvim        

 

 HİŞÂM BİN ÂS’IN MEDÎNE’YE HİCRETİ

 

Allâhü Teâlâ, Zümer Sûresi’nin 53. âyet-i kerîmesinde şöyle buyurmuştur (meâlen): “De ki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım, Allâh’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Muhakkak ki Allah, bütün günahları bağışlar. Şüphesiz o, Ğafûr’dur, Rahîm’dir.”
Hazret-i Ömer’den (r.a.) rivâyet edildiğine göre o şöyle anlatmıştır: “Hicret etmeye karar verdiğimiz zaman ben,  Hişâm bin As ve İbn-i Ebû Rebîa birlikte hicret etmek üzere sözleşmiş, toplanma yerimiz Ğıfaroğullarının kuyusu olsun, demiştik. İçimizden kim yakalanır da oraya toplanma zamanında gelemezse, oraya gelenlerimiz beklemeyip yollarına devam etsin, diye de anlaşmıştık.
Ben ve İbn-i Ebû Rebîa buluşma yerine geldik ama Hişâm gelemedi, meğerse yakalanmış ve kendisine yapılan işkencelere dayanamayarak İslâm’dan dönmüş. Biz Medîne-i Münevvere’ye geldik. Kendi kendimize, “Allâh’ı ve Resûlü’nü bilmiş, sonra da kendilerine yapılan dünyevî işkenceler üzerine tekrar İslâm’dan dönmüş bir kavmin tevbesini, Allah kabul etmez” diyorduk. Bunun üzerine Allâhü Teâlâ Zümer Sûresi’nin 53. âyet-i kerîmesinden 60. âyet-i kerîmesine kadar inzal buyurdu. Ben bu âyetleri kendi ellerimle yazdım, sonra da Mekke’de bulunan Hişâm’a gönderdim.”
Hâdisenin bundan sonrasını Hişâm şöyle anlatıyor: “Ömer’in mektubu bana gelince onu aldım ve Zî Tuvâ denilen yere çıktım: ‘Allâhım, bunları anlamayı bana nasib et.’ diyordum. Çok geçmeden bu âyetlerin bizim hakkımızda nâzil olduğunu anladım. Hemen dönüp deveme bindim ve Resûlullâh’a, Medîne’ye gittim.” 

ATALAR SÖZÜ:
 

• Babasına hayrı olmayanın kime hayrı olur.
• Herkesi aldatırım diyen herkesten çok aldanır.
• İnsan, kabahati daima kendinde aramalıdır.
• Minareyi yaptırmayan, yerden bitti sanır.

          Hicrî:   07    Safer     1442  Fazilet Takvim        

 

 

    SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder