قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اَلْخَمْرُ أُمُّ الْفَوَاحِشِ وَأَكْبَرُ الْكَبَائِرِ. (طب)
رسول الله أفندمز ( ﷺ ) بيوردولر ، " شراب ( إيجكى ) بتون كوتولكلرين آناسيدر و أك بيوك كناحلرداندر . "
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Şarap (içki), bütün kötülüklerin anasıdır ve en büyük günâhlardandır.”
(Taberânî, el-Mu‘cemü’l-Kebîr)
Hicrî: 06 Rebiulevvel 1442 Fazilet Takvim
İÇKİNİN FENALIĞI -2
Müslümanlıkta insanlara sarhoşluk veren şeylerin hepsi haramdır. Akla, sıhhate zarar veren, insanları gaflete, şehvete, felâkete sevk eyleyen şeylerin hepsi de men edilmiştir. Böyle zararları âşikâr, dinen yasak olan şeylerden kaçınmak lâzım olduğu gibi zararlı ve yasak şeylere insanı sevk edecek hâllerden de kaçınmak lâzımdır. İnsana sarhoşluk veren içeceklerin her damlası haddizâtında katledici bir zehirdir, birçok hastalıklara ve nice fenalıkları işlemeye sebep olur. Peygamber Efendimiz (s.a.v.): “Sarhoşluk veren her şey haramdır. Ve çok miktarı sarhoşluk veren bir şeyin az miktarı da haramdır.” buyurmuşlardır. Binaenaleyh bunun çoğunu da azını da terk etmekten başka çare yoktur.
Sıhhati muhafazaya dair yazılmış kitaplarda deniliyor ki: Rakı, konyak, bira, şarap vesâir içkiler yüzünden birçok hastalık vücûda geliyor. Çünkü bunlar insanı kuvvetten düşürür, her türlü hastalıkları kabûle hazırlar. Verem, felç, böbrek ve karaciğer hastalıklarının ekserisi hep içkiden kaynaklanmaktadır. Birçok veremliler şifâ buldukları hâlde içki yüzünden vereme tutulanlar asla şifâ bulamamaktadır. Verem hastalıklarının ekserisi içki yüzünden meydana gelmektedir.
Velhasıl: İçki yüzünden servetler zâyi oluyor, aileler perişan oluyor, nice kimseler daha genç iken ölüp gidiyor. Bunun uhrevî mesuliyeti de başka. İşte mübarek dinimiz bizleri bu gibi felâketlerden koruyor, bizleri işret (içki) denilen öldürücü zehirden menediyor. Bir hadîs-i şerîfte de: “Her sarhoşluk veren, şaraptır. Her şarap ise haramdır, dinen yasaktır.” diye buyuruluyor. Artık insana, geçici bir zevk için kıymetli hayatını zehirlemek ve Cenâb-ı Hakk’a âsî olarak, kendisini onun ilâhî azâbına maruz bırakmak yakışmaz. Azimkâr olan bir insan, ne kadar fazla ülfet etmiş olsa da maddî ve manevî zararlarını düşünerek içkiyi terk edebilir.
Bir merd-i nezîh pâk tıynet,
İşret ile hiç eder mi ülfet?
Hicrî: 06 Rebiulevvel 1442 Fazilet Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder