قَالَ
رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَا ذِئْبَانِ جَائِعَانِ
أُرْسِلَا فِي غَنَمٍ بِأَفْسَدَ لَهَا مِنْ حِرْصِ الْمَرْءِ عَلَى الْمَالِ
وَالشَّرَفِ لِدِينِهِ. (ت)
رسول
الله أفندمز ( ﷺ ) بيوردولر ،: " مال و شرف دوشكونى بر كمسنيك دينىنه ورديكى ضرار
، بر قويون سوروسونون إيجنه صالورلمش إيكى آج قوردون سورويه ورديكى ضراردان دها
تهلكه ليدر ."
Resûlullah Efendimiz
sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Mal ve şeref düşkünü bir kimsenin
dînine verdiği zarar, bir koyun sürüsünün içine salıverilmiş iki aç kurdun
sürüye verdiği zarardan daha tehlikelidir.”
(Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 14 Zilkade 1441 Fazilet
Takvimi
İLMİHÂL: NAMAZA TEKBİR İLE BAŞLAMAK
Namaza iftitah tekbiri ile başlanır. Bu, icmâ-ı ümmet ile sâbittir. Bu tekbir ise namaza başlayacak kişinin ‘Allâhü Ekber’ gibi lafızlarla başlamasıdır. ‘Allâhü Ekber’ demek ise vacibdir. Bununla namaza girilmiş, dünya ile alâka kesilmiş olur.
Sünnet üzere iftitah tekbiri şöyle alınır:
Erkekler, ellerinin parmaklarını birleştirmeden, başparmağın ucu kulak yumuşağına değecek kadar “Allâhü ekber” diyerek kaldırır. Tekbir alırken başını eğmez.
Kadınlar ise tekbîr alırken, parmak uçlarını, omuz hizasına kadar kaldırırlar.
Elleri kaldırırken içleri kıbleye karşı gelmelidir.
Namaza niyet eden kimse iftitâh tekbirinde, ‘Allâhü Ekbeer’ dese -yani ‘be’ ile ‘ra’ arasına bir ‘elif’ eklese- veya ‘Aaallâhü Ekber’ diye Allah lafzının elifini uzatarak okusa namaza başlamış olmaz. Eğer bunu namazın içinde yaparsa namazı bozulur.
Eğer namaz kılan kişi tekbiri kasten, ‘Aaallâhü Ekber’ şeklinde söylerse küfre nisbet olunur. Çünkü o baştaki uzatma, istifham (soru) elifi olur ve tekbîrin, “Allah her şeyden büyüktür” olan manasını; -hâşâ- “Allah mı her şeyden büyüktür?” şeklinde değiştirmiş olur. İstifham ise şüpheyi îcâb ettirir.
Yine kişi imamla beraber tekbir getirse ve ‘Allâhü’ kavlini imamdan önce bitirse esah rivâyete göre namaza başlamış olmaz.
Yine imama rükû hâlinde iken yetişse ve (geç kalmamak için hızlıca) ‘Allâhü’ lafzını kıyamda söyleyip ‘ekber’ lafzını rükûda tamamlasa namaza başlamış olmaz. Çünkü iftitah tekbirinde şart olan, kıyamda iken alınmasıdır.
Hicrî: 14 Zilkade 1441 Fazilet
Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder