قَالَ
رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَيْسَ عِنْدَ اللّهِ يَوْمٌ
وَلَا لَيْلَةٌ تَعْدِلُ اللَّيْلَةَ الْغَرَّاءَ وَالْيَوْمَ الْأَزْهَرَ. (فيض)
رسول
الله أفندمز ( ﷺ ) بيوردولر
، " الله تعالى عندنده ، كجسى نورلى ، كوندوزى
بارلاق اولانه ( يعنى جمعه كونونه ) معادل ، باشقه هجبر كون و كجه يوقدر . "
Resûlullah Efendimiz
sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Allâhü Teâlâ indinde, gecesi nurlu,
gündüzü parlak olana (yani Cuma gününe) muâdil, başka hiçbir gün ve gece
yoktur.”
(Münâvî, Feyzü’l-Kadîr)
Hicrî: 03 Zilhicce 1441 Fazilet
Takvimi
KURBANIN BAZI HİKMETLERİ
Eti yenen hayvanlar, “Bismillâhi Allâhü Ekber” denilerek kesilirse etinin yenilmesi helâl olur. Boğazından kesilmek sûretiyle de necis (pis) olan kanından temizlenmiş olur.
Kurban, Hz. Allâh’ın kullarına ziyâfetidir. Kurban kesmek Allah (c.c.) yolunda bir fedâkârlıktır, Allâhü Teâlâ’nın verdiği nîmetlere bir şükürdür. Ayrıca sevâb kazanmaya ve Allâh’a yakınlığa vesîledir, belâlara karşı da bir kalkandır.
Dünyânın her tarafında her gün yüz binlerce hayvan kesiliyor. Fakat bunlardan yalnız maddî imkânı olanlar istifâde edebiliyor. Kurban Bayramı’ndaki etlerden ve derilerden fakirler de istifâde etmektedir. Şahsın menfaati yerine de cemiyet menfaati konuluyor. Kurban kesmek İslâm’ın pek insânî ve ictimâî büyük bir fedâkârlığıdır.
Kurbanda, kesilen hayvan sayısı çok artmış olmaz. Çünkü kasaplar Kurban Bayramı günlerinde et satamayacağından, kesecekleri hayvan sayısı azalır.
Kendi zevkleri için her gün on binlerce hayvanın kesilmesini çok görmeyenlerin, senede bir kere Allah için ve insanların da faydasına kurban kesilmesini çok görmeleri insaflı bir tavır değildir.
Hulâsa kurban; dînî, ahlâkî, ictimâî birtakım hikmetler ve maslahatlar için emredilmiştir. Bunu takdîr etmeyecek bir akıl sâhibi düşünülemez.
Kurban, Hz. Allâh’ın kullarına ziyâfetidir. Kurban kesmek Allah (c.c.) yolunda bir fedâkârlıktır, Allâhü Teâlâ’nın verdiği nîmetlere bir şükürdür. Ayrıca sevâb kazanmaya ve Allâh’a yakınlığa vesîledir, belâlara karşı da bir kalkandır.
Dünyânın her tarafında her gün yüz binlerce hayvan kesiliyor. Fakat bunlardan yalnız maddî imkânı olanlar istifâde edebiliyor. Kurban Bayramı’ndaki etlerden ve derilerden fakirler de istifâde etmektedir. Şahsın menfaati yerine de cemiyet menfaati konuluyor. Kurban kesmek İslâm’ın pek insânî ve ictimâî büyük bir fedâkârlığıdır.
Kurbanda, kesilen hayvan sayısı çok artmış olmaz. Çünkü kasaplar Kurban Bayramı günlerinde et satamayacağından, kesecekleri hayvan sayısı azalır.
Kendi zevkleri için her gün on binlerce hayvanın kesilmesini çok görmeyenlerin, senede bir kere Allah için ve insanların da faydasına kurban kesilmesini çok görmeleri insaflı bir tavır değildir.
Hulâsa kurban; dînî, ahlâkî, ictimâî birtakım hikmetler ve maslahatlar için emredilmiştir. Bunu takdîr etmeyecek bir akıl sâhibi düşünülemez.
ORTAK KESİLEN KURBANIN TAKSÎMİ
Kurban, ortak kesildiğinde etini tartarak taksim etmek icap eder. Taksim ederken ortakların hisselerinde et ile beraber deri, ayak, baş, ciğer veya yağından ve işkembesinden bir parça olursa, tahmin ile taksim câiz olur.
Ortaklardan birine veya herhangi bir kimseye ‘Etini istediğin gibi taksim edebilirsin.’ diye vekâlet verilirse yine tahmînen taksim câiz olur.
Taksim etmeden hepsi birlikte etini pişirip yeseler, câizdir. Bir kimse kendisi, âilesi ve büyük çocukları için kurban etmek niyetiyle bir sığır (büyükbaş hayvan) alsa, etini taksim etmek şart olmaz.
Ortaklardan birine veya herhangi bir kimseye ‘Etini istediğin gibi taksim edebilirsin.’ diye vekâlet verilirse yine tahmînen taksim câiz olur.
Taksim etmeden hepsi birlikte etini pişirip yeseler, câizdir. Bir kimse kendisi, âilesi ve büyük çocukları için kurban etmek niyetiyle bir sığır (büyükbaş hayvan) alsa, etini taksim etmek şart olmaz.
Hicrî: 03 Zilhicce 1441 Fazilet
Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder