19 Şubat 2020 Çarşamba

BEN SİZDEN DAHA HAYIRLI DEĞİLİM



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَا تُمَارِ أَخَاكَ وَلَا تُمَازِحْهُ وَلَا تَعِدْهُ مَوْعِدَةً فَتُخْلِفَهُ. (ت)
رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر   ،:  "  ( مؤمن ) قردشنله مناقشه أتمه ، اونون حوشونه كتميه جك شقالر يابمه و اونه يرينه كترميه جكيك بر سوز ورمه   ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “(Mümin) kardeşinle münakaşa etme, onun hoşuna gitmeyecek şakalar yapma ve ona yerine getiremeyeceğin bir söz verme.” 
(Sünen-i Tirmizî)
Hicrî:   25   Cemâziyelâhır   1441  Fazilet Takvimi 

BEN SİZDEN DAHA HAYIRLI DEĞİLİM


Halîfe Ömer bin Abdulaziz (rah.) bir hutbesinde, Allâhü Teâlâ’ya lâyıkıyla hamd ve senâdan sonra şöyle dedi:
“Allâhü Teâlâ, Peygamberimiz Muhammed (sallallâhü aleyhi ve sellem)’den sonra hiçbir peygamber göndermedi; Peygamberimiz Muhammed (s.a.v.)’e indirdiği kitaptan sonra da hiçbir kitap indirmedi.
Dikkat edin! Allâhü Teâlâ’nın Peygamberimize (s.a.v.) göndermiş olduğu şeyler haktır, kıyâmete kadar bâkîdir. İyi dinleyin! Ben, dinde yeni şeyler ihdas eden bir bid’atçi değilim; ben ancak onun getirdiklerine tâbîyim. Ben sizden daha hayırlı değilim, ancak benim yüküm sizden daha ağırdır. Bana iyi kulak verin! Müslüman kişinin, -günâh ile emrolunmadığı müddetçe- bütün hususlarda, ulülemri dinleyip itâat etmesi vâciptir. Her şeyi yaratan Allâhü Teâlâ’ya isyan olan şeyde, mahlûka asla itâat yoktur.” Sonra da üç defa “Anlatabildim mi?” diye sordular.
MEVLÂ’NIN AFFINA MAZHAR KILAN ÜÇ HASLET
Zâhidlerden ve evliyâdan Ebû Yûsuf el-Gasûlî (rah.) anlattı: Şam’da iken İbrahim bin Edhem (rah.) bir gün yanıma geldi ve: “Ey Gasûlî! Bugün acaip bir şey gördüm. Şu kabristanda bir kabrin yanında dururken dalmışım. Kabir yarılıp içinden ak sakallı bir ihtiyar çıktı. Ona Allâhü Teâlâ sana ne yaptı?” diye sordum, dedi ki:
“Cenâb-ı Hakk’ın huzûruna çirkin bir amel ile çıktım. Bana şöyle hitâb etti: Seni üç şey sebebiyle bağışladım:
    1.    Huzûruma benim sevdiğim zâtları sevdiğin hâlde geldin.
    2.    Kalbinde insanlara karşı zerre miktarı kötülük ve hîle bulundurmadın.
    3.    Saçın sakalın ak olarak huzuruma geldin. Ben saçı sakalı Müslüman olarak ağarmış kimseye azâb etmeyi şânıma lâyık görmedim.
Bundan sonra kabir yine o ihtiyarın üzerine kapandı.”
İbrahim bin Edhem’e (rah): “O kabri bana gösterir misin?” dedim, “Ey Gasûlî! Sen kabri bırak bu hususlarla amel etmeye bak” dedi.
Hicrî:   25   Cemâziyelâhır   1441  Fazilet Takvimi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder