6 Ağustos 2021 Cuma

BEN RABBİMDEN RAZIYIM”


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : مَنْ سَرَّتْهُ حَسَنَتُهُ وَسَاءَتْهُ سَيِّئَتُهُ فَذٰلِكُمُ الْمُؤْمِنُ. (ت)

رسول الله  ( ﷺ )  بيوردولر  :  إشلديكى ثوابى كندسنى سونديرن ، كوناحى ده كندسنى أؤزن كمسلر ، إشته اونلر كامل مؤمن در . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: İşlediği sevabı kendisini sevindiren, günahı da kendisini üzen kimseler, işte onlar kâmil mümindir.”

(Sünen-i Tirmizî)

Hicrî:   27   Zilhicce    1442    Fazilet Takvim

 

“BEN RABBİMDEN RAZIYIM”

 

Abdullah bin Ömer (r. anhümâ)’dan şöyle naklolundu:

Ben, Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem’in huzurunda iken Hazret-i Ebûbekir de huzurda bulunuyordu. Üzerinde sadece bir aba vardı, bir çubuk parçası ile yakasını iliklemişti.

Cebrâil aleyhisselam gelip, “Ey Muhammed! (sallallâhü aleyhi ve sellem), Ebûbekir’in üzerinde aba olduğunu ve bir çubuk ile göğsünün üzerine iliklediğini görüyorum. Sebebi nedir?” diye suâl edince Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem:

Ey Cebrâil! O, Mekke’nin fethinden evvel bütün malını benim için harcadı.” buyurdu. Bunun üzerine Cebrâil (a.s.):

Hz. Allah, ona selam söyler ve buyurur ki: Ona de ki:

Ey Ebûbekir! Sen bu fakirlik hâlinle benden razı mısın? Yoksa razı değil misin?”

Hz. Ebûbekir radıyallâhü anh: “Ben Rabbim’den nasıl razı olmam! Ben Rabbim’den razıyım. Ben Rabbim’den razıyım. Ben, Rabbim’den razıyım.” dedi.

(İbn-i Hacer Askalânî, es-Savâiku’l-Muhrika)

 

ZİLHİCCE AYININ SON GECESİ YAPILACAK İBADET

 

Zilhicce’nin son gecesi mümkünse bir Tesbih Namazı kılınır ve bir Hatm-i Enbiyâ yapılır.

Akşam ile yatsı arasında, 10 rekât namaz kılınır. Namaza şöyle niyet edilir:

Yâ Rabbi, geçen seneyi benden razı olarak ayır. Sâdır olan isyanımı hasenâta tebdîl eyle. Beni hidâyet-i ilâhiyene ve rızâ-yı ilâhîne mazhar eyle.”

Her rekâtte; 7 Fâtiha-i Şerîfe, 7 Âyetü’l-Kürsî, 7 İhlâs-ı Şerîf okunur. İki rekâtte bir selam verilir.

Namazdan sonra, mümkünse en az 11 tevhîd, 11 istiğfâr, 11 salevât-ı şerîfe okunur ve dua edilir.

Zilhicce’nin son günü, aynı zamanda senenin son günüdür. Bu günde mümkünse oruçlu bulunmak faziletli bir ibadettir.

(Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat)

Hicrî:   27   Zilhicce    1442    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder