8 Mayıs 2020 Cuma

NAMAZLARDAN SONRAKİ TESBİH, TAHMÎD VE TEKBİRLER




قَالَ النَّبِىُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ سَبَّحَ اللهَ فِي دُبُرِ كُلِّ صَلَاةٍ ثَلَاثًا وَثَلَاثِينَ وَحَمِدَ اللهَ ثَلَاثًا وَثَلَاثِينَ وَكَبَّرَ اللهَ ثَلَاثًا وَثَلَاثِينَ فَتِلْكَ تِسْعَةٌ وَتِسْعُونَ وَقَالَ تَمَامَ الْمِائَةِ لَا اِلٰهَ اِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ غُفِرَتْ خَطَايَاهُ وَاِنْ كَانَتْ مِثْلَ زَبَدِ الْبَحْرِ. (م)
رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر   ،:  "  كيم ( بش وقيت ) نمازدان صوكره اوطوز أؤج كره سبحان الله : اوطوز أؤج كره ألحمدلله : اوطوز أؤج كره ده الله أكبر ، درسه بونلر دوقسان دوقوز اولور . يوزه تماملامق إيجن ( بر كره ) لَا اِلٰهَ اِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ اوقورسه – دنز كوبوكى قدار ده اولسه – كوناحلرى باغشلانر  ."

Peygamberimiz (s.a.v.) buyurdular: “Kim (beş vakit) namazdan sonra otuz üç kere ‘Sübhânallâh’, otuz üç kere ‘Elhamdülillâh’, otuz üç kere de ‘Allâhü Ekber’ derse bunlar doksan dokuz olur. Yüze tamamlamak için (bir kere) ‘Lâ ilâhe illallâhü vahdehû lâ şerîke leh, lehü’l-mülkü ve lehü’l-hamdü…’ okursa -deniz köpüğü kadar da olsa- günahları bağışlanır.
(Sahîh-i Müslim)
Hicrî:   15  Ramazan  1441  Fazilet Takvimi

NAMAZLARDAN SONRAKİ TESBİH, TAHMÎD VE TEKBİRLER


Namazlardan sonra, bir defa Âyetü’l-Kürsî, Muavvizât (İhlas, Felak ve Nas Sûreleri), 33 Sübhânallâh, 33 Elhamdülillâh, 33 Allâhü Ekber diyerek, yüzüncü olarak da “Lâ ilâhe illallâhü vahdehû lâ şerîke leh, lehü’l-mülkü…” okuyan kişinin günahları, deniz köpüğü kadar dahi olsa mağfiret olunacağı, İmâm Müslim Hazretlerinin rivâyet ettiği bir hadîs-i şerîf ile beyân edilmiştir.
Bu hususta İmâm-ı Rabbânî Hazretleri ise şöyle buyurdular:
“Farz namazlardan sonra 33’er defa tesbih, tahmid, tekbir ve bir defa da tehlil okuyarak 100’e bâliğ olan tesbîhâtın okunmasındaki sır, Fakîr’in ilmine göre; namazın edâsı esnâsında vâki olan kusûr ve taksîrâtı telâfi etmek ve bu ibâdetin lâyıkı vechile yapılmadığını itirâftır...” buyurdular.
(c. 1, m. 304)

KADİR GECESİ’Nİ ARAMAK

Kadir Gecesi’nin bu ay içerisinde hangi gece olduğunun gizlenmesi, müminlerin her geceyi Kadir Gecesi bilip, her gece çokça ibâdet etmeleri içindir. İmam Şa’rânî Hazretleri, Kadir Gecesi’nin kaçıncı gece olduğunu, Ramazân-ı Şerîf’in ilk gününe göre şöyle tesbit etmiştir. Ramazân-ı Şerîf:
• Pazar günü girerse 28’i 29’a bağlayan gece.
• Pazartesi günü girerse 20’yi 21’e bağlayan gece.
• Salı günü girerse 26’yı 27’ye bağlayan gece.
• Çarşamba günü girerse 18’i 19’a bağlayan gece.
• Perşembe günü girerse 24’ü 25’e bağlayan gece.
• Cuma günü girerse 16’yı 17’ye bağlayan gece.
• Cumartesi günü girerse 22’yi 23’e bağlayan gece.
İmâm-ı Şa’rânî Hazretleri 30 sene Kadir Gecesi’yle bu usûle göre müşerref olmuşlardır. Birçok evliyâ, bu usûlle Kadir Gecesi’ni bulmuşlardır.
Kadir Gecesi’nde hava berrâk ve güzel olur. O gece her şey Hazret-i Allâh’a secde eder. Denizlerin suyu bir an için tatlılaşır. Müminler, aff-ı ilâhî ve mağfiret-i sübhâniyeye mazhar olurlar. (Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neş.)
Bu hesaba göre Ramazân-ı Şerîf hangi gün girerse girsin, Kadir Gecesi, cumartesiyi pazara bağlayan geceye isâbet etmektedir. Ramazân-ı Şerîf’in ikinci yarısındaki iki adet cumartesi gününden 17, 19 gibi tek sayılı gecelerden biri Kadir Gecesi olabilir.
Hicrî:   15  Ramazan  1441  Fazilet Takvimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder