16 Mayıs 2016 Pazartesi

SALEVÂT-I ŞERÎFE’NİN BAZI FAİDELERİ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ مِنْ أَفْضَلِ أَيَّامِكُمْ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فَأَكْثِرُوا عَلَيَّ مِنَ الصَّلَاةِ فِيهِ فَإِنَّ صَلَاتَكُمْ مَعْرُوضَةٌ عَلَيَّ. (د)‏
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم  بيوردلر :" أك فشيلتلى كونونز جمعه كونودر  . اؤيليسه او كونده بانه جوقجه صلوات اوقويونوز . زيرى اوقودوغونوز صلواتنز بانه آرض اولونور ."
Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “En faziletli gününüz Cuma günüdür. Öyleyse o günde bana çokça salevât okuyunuz. Zira okuduğunuz salevâtınız bana arz olunur.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Ebû Dâvûd)
Hicrî:   06  Şaban   1437  Fazilet Takvimi

SALEVÂT-I ŞERÎFE’NİN BAZI FAİDELERİ

 

  1. Allâhü Teâlâ’nın rahmetine sebep olur. 
  2. Resûlullâh Efendimiz’in (s.a.v.) şefâatine kavuşturur. 
  3. Melâike-i Kirâm’a uyulmuş olur. Meleklerin Peygamberimiz’e salât ve selâm getirdiklerini âyet-i kerîme beyan buyurmaktadır. 
  4. Münafıklara ve kâfirlere muhâlefet edilmiş olur.  
  5. Günahların affına vesîledir. Peygamberimiz (s.a.v.) buyurdular ki: Kim bana Cuma günü seksen salevât okursa seksen yıllık küçük günahları bağışlanır.” 
  6. İhtiyaçların görülmesine sebeptir. Peygamberimiz (s.a.v.) buyurdular: “Kimin bir ihtiyâcı olursa bana salevât okumayı çoğaltsın. Zîrâ onunla müşkilleri çözülür, başındaki belâlar açılır, hüzün ve üzüntüleri gider, rızkı artar.” 
  7. Zâhiri ve bâtını (içi, dışı) nurlandırır. Peygamberimiz buyurdular ki: “Kim bana çok salevât okursa Allâhü Teâlâ onun kalbini nurlandırır.” Zîrâ günahlar kalbi karartan noktalar gibidir. Kul bir günah işlediğinde kalbinde siyah bir nokta olur. Günaha devam ettikçe noktalar büyür ve nihâyet kalbin tamamını kaplar. Kulun lisânı salevât-ı şerîfeye devâm ettiği müddetçe günahları dağlar kadar da olsa bağışlanır. Günahı bağışlanınca kalbindeki o siyah noktalar da gider ve nurlanmaya başlar.
  8. Cehennem azâbından kurtuluşa sebeptir. Peygamberimiz (s.a.v.) buyurdular ki: “Bana salevât okumak sırât üzerinde nurdur.” Sırat üstünde nur ehlinden olan cehennem ehlinden olmaz. 
  9. Gaffâr (mağfireti çok olan) Allâhü Teâlâ’nın selâmına nâil kılar. Zîrâ salevât okumak cennete kavuşturur. Cennetliklere de “Rahîm olan Rabb’in söylediği bir selâm da vardır.” (Yâsîn s., â. 58) buyuruldu. Abdurrahmân bin Avf buyurdu: “Allâhü Teâlâ peygamberi Muhammed Mustafâ’ya buyurdu ki: Sana salevât getirene ben de salevât (rahmet) ederim. Sana selâm edene ben de selâm ederim.” Bunun üzerine Peygamber Efendimiz şükür secdesine vardı. (Dürrü’l-kelâm.) 
Hicrî:   06  Şaban   1437  Fazilet Takvimi




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder