13 Ağustos 2014 Çarşamba

RESÛLULLÂH'IN (S.A.V.) İSLÂM'A DAVETİ



Hadîs-i Şerîf:
 "İnsanların gördüğü yerde namazını güzel kılıp da kimsenin olmadığı yerde dikkat etmeyenin bu yaptığı, namazı hafife almaktır." 
(Hadîs-i Şerîf, Musannef-i Abdurrezzak)
Hicrî: 17   Şevval  1435   •Fazilet Takvim

RESÛLULLÂH'IN (S.A.V.) İSLÂM'A DAVETİ


Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) Himyer hükümdarı Nuaym bin Abd-i Kilâl'e İslâm'a davet mektubunu Ayyâş bin Ebi Rebîa ile gönderdiler. "Allâhü Teâlâ ile Resûlüne inandıkça üzerinizden rahmet ve selâmet eksik olmaz. Allah birdir, ortağı yoktur..." diyerek başlayan bu mektubu Ayyâş bin Ebi Rebîa el-Mahzûmî'ye (r.a.) verirken buyurdular ki:
"Onların bulunduğu kasabaya eğer gece varırsan girme, sabahı bekle. Sonra abdest al, iki rek'at namaz kıl ve seni orada iyi karşılamaları ve muvaffak kılması için Cenâb-ı Hakk'a dua et. Mektubumu sağ eline al ve sağ elinle onların sağ ellerine teslim eyle, besmeleden sonra Beyyine sûresini oku.
Bitirdiğin vakit onlara: "Ben Muhammed'e iman ettim ve ben ona iman edenlerin ilkiyim" dersin. Ondan sonra edecekleri her türlü itirazlara cevap vermeye muktedir olursun sana okumak isteyecekleri ve muteber tuttukları her kitabın nuru sönmüş olur. Eğer sana yabancı bir dille hitap ederlerse tercüme edilmesini iste ve ".Ben Allâh'ın indirdiği her kitâba îmân getirdim ve aranızda adalet yapmakla emrolundum, Allâh bizim Rabb'imiz sizin de Rabb'iniz, bizim amellerimizin karşılığı bize, sizin amellerinizin karşılığı size
aittir, (Bu beyandan isbat ile hak zâhir olduğundan) sizinle aramızda huccete (;münakaşaya) hâcet kalmamıştır. Allâh hepimizi bir araya getirecek ve hep ona gidilecektir." meâlindeki (Şûrâ sûresi, 15.) âyetini okuduktan sonra, eğer İslâmı kabul ederlerse, önünde yere kapandıkları üç adet değneği onlardan iste. Bunlardan birinin beyaz ve sarı benekleri vardır. Diğeri budaklı bir değnektir. Üçüncüsü ise siyah abanozdandır. Bunları al ve pazar yerinde yak..." Ayyaş bin Ebî Rebîa dedi ki: "Bu talimatı aldıktan sonra yola koyuldum. Oraya vardığımda halkı bir bayram münasebetiyle süslenmiş buldum. Bunları iyice görebilmek için ilerledim ve nihayet üç evin üzerine asılmış üç büyük perdenin önüne geldim. Ortadakinden içeri girdim ve halkı binanın avlusunda toplanmış gördüm. Sonra kendimi Resûlullâh'ın elçisi olarak takdim edip tebligatımı bildirdim. Sözlerimi dinlediler. Her şey Resûl-i Ekrem'in buyurduğu gibi oldu."
Hicrî: 17   Şevval  1435   •Fazilet Takvim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder