10 Ağustos 2014 Pazar

PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN (s.a.v.) TEVÂZUU



Peygamber Efendimiz aleyhisselâm buyurdular: 
"Yemekten önce ve sonra elleri yıkamak yemeğin bereketine vesile olur." 
(Sünen-i Ebû Dâvud)
Hicrî: 2   Şevval  1435   •Fazilet Takvim

PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN (s.a.v.) TEVÂZUU


Resûlullâh (s.a.v.) bir yolculukta idi. Ashâbına, bir koyunu kesip hazırlamalarını emretti. Ashabından biri:
"Yâ Resûlallâh! Boğazlamayı ben yaparım." dedi. Bir başkası: "Yâ Resûlallâh! Yüzmeyi ben yaparım." dedi. Bir başkası da: "Yâ Resûlallâh! Pişirmeyi de ben yaparım." dedi. Peygamber Efendimiz (s.a.v.): "Odun toplamayı da ben yaparım." buyurdu. Ashâb-ı Kirâm:
"Yâ Resûlallâh! İşi yapmak için biz kâfîyiz." dediler. Fahr-i Kâinât Efendimiz (s.a.v.):
"Sizin kâfî olduğunuzu ben de biliyorum. Fakat kendimi sizin üstünüzde tutmak bana hoş gelmez.
Çünkü Allâh Sübhânehû ve Teâlâ Hazretleri kulunun arkadaşları arasında kendisini üstün tutmasını kerih (çirkin) görür." buyurdu.

HER NİMETİN HESABI VARDIR.

Müslüman her zaman Allâhü Teâlâ'nın ihsan ettiği nimetlerden hesaba çekileceğini bilmeli ve bu şuurla hareket etmelidir. Zira Ayet-i Kerîme'de "Sonra, vallahi o gün o nimetlerden muhakkak sorulacaksınız." (Tekâsür Sûresi, âyet 8) buyrulmuştur. "İnsanın mes'ul olacağı nimet nedir? Çünkü nimeti olmayan kimse yoktur." denirse cevabı şudur:
Bütün gayreti lezzetlere kavuşmak olan, ancak hoş yemek, yumuşak giyinmek ve vaktini oyun ve eğlenceyle geçirmek için yaşayan, ilim ve amele layık oldukları ehemmiyeti vermeyen kimseler nimetlerden sual olunur.
Amma Allâhü Teâlâ'nın sırf kulları için halk buyurduğu nimet ve rızıklarından faydalanıp onlarla ilim tahsil etmek ve öğrendikleri ile güzel amel yapmak için kuvvet alan ve şükrünü edaya çalışan kimselere bu nimetlerden sual edilmezler.
Resul-i Ekrem (s.a.v.) ashabıyla hurma yiyip üzerine su içtiklerinde "Elhamdülillahillezî et'amenâ ve sekânâ ve cealenâ minel müslimin..." diye hamd ederek buna işaret buyurmuşlardır. Yani şükrünü bilen ve edebilenler nimetlerden sual olunmayacaklardır.
Hicrî: 2   Şevval  1435   •Fazilet Takvim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder