22 Eylül 2013 Pazar

CENNET, HELÂL RIZIK YOLUNDA GAM ÇEKENE MÜŞTAKTIR



Hadîs-i Şerîf:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : " خَيْرُكُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرْآنَ وَعَلَّمَهُ " 
 “Sizin en hayırlınız Kur’ân-ı Kerîm’i öğrenen ve öğreteninizdir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sahîh-i Buhârî)
Hicrî:16 Zilkâde 1434   •Fazilet Takvim

CENNET, HELÂL RIZIK YOLUNDA GAM ÇEKENE MÜŞTAKTIR


Bir sabah Selmân-ı Fârisî (r.a.) Hz. Ali’ye (k.v.) şöyle dedi: “Ey mü'minlerin emîri, dört hüzün arasında sabahladım: Benden ekmek istedikleri için âilemin, itâatiyle emrettiğinden beni yaratanın, isyan ile emrettiğinden şeytanın, ruhumu almak için beklediğinden ölüm meleğinin gammı arasında sabahladım.” dedi.

Hz. Ali (k.v.) şöyle buyurdu:
“Sana müjdeler olsun ey Ebû Abdullâh! Zira ben bir sabah Rasûlullâh aleyhisselâma, ‘Yâ Resûlullâh, ben dört gam arasında sabaha erdim. Hânemde ise sudan başka bir şey yoktur. Hâlbuki ben ferahlanacağım yerde gam içindeyim’ dedim. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular: “Ey Ali, müjdeler olsun. Zira kişinin âilesi için çektiği gam ateşten perdedir, yaratıcısına ibâdeti için gammı azâbdan kurtuluştur. Âkıbetten -âhirete iman ile gidebilmek için- çekilen gam cihâddır ve yetmiş senelik ibâdetten faziletlidir. Ölüm meleği için çekilen gam ise günahların hepsine keffârettir.
İyi bil ki ey Ali, muhakkak kulların rızkını vermek Allâh’a aittir. Senin gammının faydası ve zararı yoktur. Lâkin, sen bu sebeple ecir kazanırsın. Eğer sen şükredici, itaatkâr ve çok yiyici olursan Allâhın sâdık kullârından olursun.”
“Hangi şeye şükredeyim?” dedim.
“İslâm nimetine” buyurdu.
“Ne ile itâat edeyim?” dedim
“Lâ havle velâ kuvvete illâ billâhi'l-aliyyi'l-azîm, diyerek.”
“Hangi şeyi çok yiyeyim?” dedim,
“Öfkeni. Zira bu, Rabb’inin gazabını söndürür, mizanını ağırlaştırır ve seni cennete ulaştırır.” buyurdu.
Sonra Hz. Ali: “Ey Selman, ben Resûlullâh’dan (s.a.v.) işittim, “Ailesi için gammı olmayanın cemaatten de nasibi yoktur; buyurmuş idi.” deyince Hz. Selmân “Resûlullâh Efendimiz ‘âile sâhibi ebedi kurtuluşa ermez’, buyurmamış mı idi, deyince Hz. Ali: “Ey Selman, Eğer kazancın helâlinden olursa öyle değil. Cennet böyle helâl rızık için gam ve hüzün çeken kimseye müştâk olur.” buyurdu.
Hicrî:16 Zilkâde 1434   •Fazilet Takvim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder