10 Eylül 2013 Salı

İSLÂMİYET'İN MEDÎNE-İ MÜNEVVERE'DE YAYILMASI



Hadîs-i Şerîf:
 “Bana iman etmeyen Allâh’a iman etmiş olmaz. Ensâr-ı Kirâm’ı sevmeyen de bana iman etmiş olmaz.” 
(Hadîs-i Şerîf, Müsned-i Ahmed)
Hicrî:4 Zilkâde 1434   •Fazilet Takvim

İSLÂMİYET'İN MEDÎNE-İ MÜNEVVERE'DE YAYILMASI


Medîne-i Münevvere'ye Yemen'in Ezd kabilesinden bir cemâat gelip yerleşmişlerdi. Bu cemâatin reisi olan Hâris vefat edince Evs ve Hazrec adındaki iki oğlunu bırakmıştı. Bunların çocukları çoğaldı.
Bu suretle Medîne-i Münevvere'de Evs ve Hazrec adıyla iki kabile türemişti. Bilâhare, bunların aralarına şiddetli bir düşmanlık düştü. Daima birbiriyle çarpışıp dururlardı, dünyâyı verseler aralarını bulmak, kalplerini birleştirmek mümkün olamazdı. Fakat, ne zaman ki aralarında İslâmiyet nurları parlamaya başladı, derhal o eski düşmanlık yerine bir sevgi, bir kardeşlik geldi, birbirine bir din râbıtasıyla bağlandılar, birbirlerinin selâmetine, saadetine çalıştılar, eski müşterek düşmanları olan Yahudilere galib geldiler.
Mus'ab bin Umeyr bunlara Kur'ân-ı Kerîm’i ve İslâm âdabını öğretmek için Medîne-i Münevvere'ye gönderilmiştir. Müslümanlık Medîne-i Münevvere'de bu iki kabîle arasında günden güne sür'atle yayılıyordu. Nihayet, reislerinden Sa'd bin Muaz ile Üseyd bin Hudayr da müslüman olunca bu iki kabîle arasında Müslüman olmayan kimse kalmadı.
Mekke-i Mükerreme'deki müslümanlar, müşriklerden tahammül edilemeyecek derecede eziyet görüyorlardı. İkinci Akabe bey'atinden sonra azar azar Medîne-i Münevvere'ye gizlice hicrete başladılar.
Yalnız Hz. Ömer Mekke-i Mükerreme'den çıkacağı zaman Kâbe-i Muazzama'yı ziyaret edip, orada bulunan müşriklere “Siz ne akılsız kimselersiniz ki taştan, ağaçtan yapılmış şeylere tapıyorsunuz!.. İşte ben gidiyorum, babasını evlatsız, evlâdını babasız, karısını kocasız bırakmak isteyenler varsa beni takip etsinler" diyerek açıkca çıkıp gitmişti.
Medîne-i Münevvere'ye hicret eden ashâb-ı kirama muhacir denir, Medîne-i Tâhire ahâlisinden bulunan ashâb-ı kirama da ensâr denilir. Bu zâtlar, muhacirlere pek çok yardım etmiş oldukları için kendilerine çok yardım ediciler manasında ‘ensâr’ denilmiştir. Hak Teâlâ hepsinden razı olsun! 
Hicrî:4 Zilkâde 1434   •Fazilet Takvim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder