11 Eylül 2013 Çarşamba

SU İÇMENİN ADABINDAN



Hadîs-i Şerîf:
 “Kur’ân-ı Kerîm’i okuyunuz. Çünkü o, kıyâmet günü okuyana şefâatçi olarak gelecektir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sahîh-i Müslim)
Hicrî:5 Zilkâde 1434   •Fazilet Takvim


SU İÇMENİN ADABINDAN


Nehir, havuz gibi yerlerden eğilip ağzı ile su içmemelidir.
Su kabının kırık yerinden su içmemelidir.
İçtiği şeye nefesini üflemez. Eğer nefes alacaksa su kabını ağzından uzaklaştırır ve öyle nefes alır.
Su içecek kap bulamayan eli ile içmelidir.

Allâhü Teâlâ'ya susuzluk ve kötü ahlâkını gidermesi, suyu bereket ve hayat kılması için dua eder.
Su içeceği zaman kabı sağ eline almalı ve yudum yudum, ağır ağır içmelidir.
Bir defada, nefes almadan içmemelidir.
Suyu iki veya üç defada içip, her birinin başında Besmele çeker, sonunda da Elhamdülillâh der. Bu şekilde içmek faydalı, daha hazmettirici, susuzluğu daha çok giderici ve daha şifalıdır.

Suyun serin olanını tercih eder. Zira bu susuzluk hararetini giderir ve daha çok şükretmeye vesile olur.
Resûlullah'ın (s.a.v.) en çok sevdiği içecek, soğuk ve tatlı olanı idi.
Ayakta su içmez.
Zemzem suyunu ayakta içmekte bir beis yoktur.
Abdestten artan su ve ilaç alındıktan sonra içilen su, ayakta içilebilir.
Bir mecliste suyu, dağıtmaya yaşlılardan başlar. Kendisi en son içer. Mecliste su dağıtılacağı zaman sağdan başlanır ve sırayla sağdan devam edilir. Solda olan birine ancak sağdakinin izni ile verir.
 (Şir'atü'l-İslam, Fazilet Neşriyat)


KIT’A:  
Bir kabir taşı kitabesi:

Yâ nâzıran bi-kabrî
Mütefekkiran bihâlî
Emsi küntü misleke
Gaden tekûnü misâlî.

(Ey benim halimi düşünerek kabrime bakan, 
dün ben senin gibi idim, yarın sen benim gibi olursun)
Hicrî:5 Zilkâde 1434   •Fazilet Takvim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder