29 Ekim 2017 Pazar

RESÛLULLAH EFENDİMİZİN ŞEFÂATI



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: شَفَاعَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ لِمَنْ شَهِدَ أَنْ لَا اِلٰهَ إِلَّا اللهُ وَأَنِّي رَسُولُ اللهِ. (طس)
رسول الله أفندمز محمد مصطفى ( صلى الله عليه وسلم ) بيوردولر   ."   قيامت كونى شفعاتم ، الله دان باشقه إله اولماديغنه و بنم ده اللهيك رسولى اولديغومه شهادت أدنلر إيجن در ."
Resûlullah Efendimiz Muhammed Mustafa (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Kıyâmet günü şefâatim, Allah’tan başka ilah olmadığına ve benim de Allâh’ın resûlü olduğuma şehâdet edenler içindir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Taberânî, el-Mu’cemu’l-Evsat)
Hicrî:   08 Safer  1439  Fazilet Takvimi 

RESÛLULLAH EFENDİMİZİN ŞEFÂATI


Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Kıyâmet günü geldiği zaman insanlar deniz dalgaları gibi birbirine çarparak karışacaklar. Sonra Âdem Aleyhisselâm'a gelerek: ‘Zürriyetine şefâat et!' diyecekler. Âdem Aleyhisselâm: ‘Ben ona ehil değilim, lâkin siz İbrahim Aleyhisselâm'a gidin; çünkü o Halîlullâh'tır' diyecek. Bunun üzerine İbrahim Aleyhisselâm'a gelecekler. O da: ‘Ben buna ehil değilim, lâkin siz Mûsâ Aleyhisselâm'a gidin, çünkü o Kelîmullâh’dır’ diyecek. Müteâkiben Hz. Mûsâ'ya gelinecek. O da: ‘Ben buna ehil değilim; lâkin siz Îsâ Aleyhisselâm'a gidin; çünkü o Rûhullah'tır ve ondan bir kelimedir' diyecek. Sonra Îsâ Aleyhisselâm'a gelecekler. O da: ‘Ben buna ehil değilim; lâkin siz Muhammed Aleyhisselâm'a gidin' diyecek.
Nihayet bana gelecekler. Ben onlara: ‘(Evet) Ben buna ehilim' diyerek hemen gidip Rabbimin huzuruna (çıkmak için) izin isteyeceğim. Bana izin verilecek. Ben de onun huzurunda ona öyle hamd ve senâlarda bulunacağım ki, şimdi onları söylemeye gücüm yetmez; onları bana Allah ilhâm edecek. Sonra secdeye kapanacağım. Bana:
‘Ya Muhammed, başını kaldır ve söyle ki, sözün dinlensin, iste (isteğin) verilsin, şefâat dile sana şefâat hakkı verilsin' denilecek. Bunun üzerine ben: ‘Ya Rabbi! Ümmetimi! Ümmetimi!' diyeceğim. Bana: Haydi git, kimin kalbinde bir buğday yahut arpa tanesi kadar iman varsa onu cehennemden çıkar, denilecek. Ben gidip bunu yapacağım. Sonra yine Rabbime dönerek aynı hamd ve senâlarla ona hamd edeceğim. Sonra ona secde ederek yere kapanacağım. Bana (yine:)
‘Ya Muhammed, başını kaldır da söyle, sözün dinlensin, iste ki isteğin verilsin; şefâat dile sana şefâat hakkı verilsin' denilecek. Ben (yine) ‘Ümmetimi! Ümmetimi!' diyeceğim. Bunun üzerine bana: ‘Haydi git, kimin kalbinde hardal tanesi kadar iman varsa onu cehennemden çıkar' denilecek. Ben gidip bunu da yapacağım. Sonra Rabbime dönerek aynı hamdlerle ona hamdedeceğim ve secdeye kapanacağım. Bana (tekrar): ‘Ya Muhammed başını kaldır, söyle ki, sözün dinlensin; iste isteğin verilsin. Şefâat dile sana şefâat hakkı verilsin' denilecek. Ben de: ‘Ya Rabbi! Ümmetimi! Ümmetimi!' diyeceğim. Bana: ‘Git, kalbinde hardal tanesinden çok daha az iman olan kim varsa onu da cehennemden çıkar' denilecek. Ben hemen gidip bunu da yapacağım.”
(Sahîh-i Müslim)
Hicrî:   08 Safer  1439  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder