13 Eylül 2017 Çarşamba

SÜNNET-İ SENİYYEYE UYMANIN EHEMMİYETİ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: سَمُّوا إِذَا أَنْتُمْ شَرِبْتُمْ وَاحْمَدُوا إِذَا أَنْتُمْ رَفَعْتُمْ. (ت)
رسول الله أفندمز محمد مصطفى ( صلى الله عليه وسلم ) بيوردولر   ."   بر شى ييه جكنز زمان بسمله جكين ، إجتكدن صكره ده حمد أديك  ( الحمدلله دين ) ."
Resûlullah Efendimiz Muhammed Mustafa (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Bir şey içeceğiniz zaman besmele çekin, içtikten sonra da hamdedin (‘Elhamdülillah’ deyin).” 
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Tirmizî)
Hicrî:   22  Zilhicce 1438  Fazilet Takvimi 

SÜNNET-İ SENİYYEYE UYMANIN EHEMMİYETİ


Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Kim sünnetimi muhâfaza ederse (devamlı sünnetime uyarsa) Allâhü Teâlâ ona dört haslet ikrâm eder: İyi kimselerin kalbinde ona karşı muhabbet verir. Kötü kimselerin kalbine onun heybet ve korkusunu koyar.
Rızkını genişletir.
Dîninde sağlam ve güvenilir olur.” (Rûhu’l-Beyân)
Ashâb-ı Kirâm aleyhimü'r-rıdvân, Resûlullâh Efendimizin (s.a.v.) sünnetleri ile amel etmeye çok îtinâ ederlerdi.
Tâbiînden Mücâhid (r.a.) anlattı: “İbn-i Ömer (r.anhümâ) Hazretleri ile bir seferde beraber idik. Bir yerde yoldan ayrıldı. “Bunu niçin yaptınız?” diye sorulunca, “Resûl-i Ekrem Efendimizin (s.a.v.) burada böyle yaptığını görmüştüm, onun gibi yaptım” dedi.
İbn-i Ömer Hazretleri Mekke ile Medîne arasında bir ağaç altına gelir, ağacın altında kaylûle yapar (günün ortasında uyurdu) ve Resûl-i Ekrem Efendimizin böyle yaptığını haber verirdi.
Ahmed bin Hanbel Hazretleri anlattı: “Bir gün bir toplulukla birlikte idim. Soyunup yüzmek için suya girdiler. Ben “Allâh’a ve âhiret gününe îmân eden kimse avret mahallini örtsün” hadîs-i şerîfini hatırladım. Elbiselerimi çıkarmadan suya girdim. O gece rüyamda bana denildi ki: “Ey Ahmed, sana müjdeler olsun, sünnet ile amel ettiğinden günahların bağışlandı. Allâhü Teâlâ seni dinde kendisine uyulacak bir imam kıldı.” (Rûhu'l-Beyân)
“Bişr-i Hâfî (k.s.) anlatıyor: “Bir gece rüyamda Resûlüllah Efendimizi (s.a.v.) gördüm. Bana:
‘Ey Bişr! Allâhü Teâlâ'nın seni hangi sebeple akrânından üstün kıldığını biliyor musun?' dedi.
‘Bilmiyorum, yâ Resûlallah.' dedim.
‘Sünnetime tâbî olman, sâlihlere hizmet etmen, din kardeşlerine nasihat etmen, Ashâbıma ve Ehl-i Beytime muhabbetinin çok olması sebebiyle.' buyurdular. 
(R. Kuşeyriyye)
Hicrî:   22  Zilhicce 1438  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder