10 Eylül 2017 Pazar

EN BÜYÜK CÖMERTLİK: ÎSÂR



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَا آمَنَ بِي مَنْ بَاتَ شَبْعَانًا وَجَارُهُ جَائِعٌ إِلَى جَنْبِهِ وَهُوَ يَعْلَمُ بِهِ. (طب)
رسول الله أفندمز محمد مصطفى ( صلى الله عليه وسلم ) بيوردولر   ."   يانى باشنداكى قومشوسو آج اولوب كندسى ده بونو بلديكى حالده طوق اولرق كجلين بانه ( حقيقى معناده ) إيمان أتمه مشدر ."
Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Yanıbaşındaki komşusu aç olup kendisi de bunu bildiği halde tok olarak geceleyen bana (hakîkî mânâda) îman etmemiştir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Taberânî, el-Mu‘cemü’l-Kebîr)
Hicrî:   13  Zilhicce 1438  Fazilet Takvimi 

EN BÜYÜK CÖMERTLİK: ÎSÂR


Ebu Hafs (radıyallâhü anh) “Îsâr, din kardeşinin dünyâ ve âhiret işlerindeki arzularını kendi arzu ve isteklerine tercîh etmendir.” buyurmuştur.
Her devirde içinde hem cömertlerin, hem de cimrilerin bulunduğu bir topluluk bulunmuştur. Fakat Medîne'ye hicret eden kardeşlerine mallarıyla, mülkleriyle ve her türlü varlıklarıyla yardım eden Ensâr topluluğu müstesnâdır. Çünkü onların tamamı cömerttir, içlerinde cimri hiç yoktur. “...Kendilerinde ihtiyaç bile olsa (din kardeşlerini) kendilerine tercih ederler.” meâlindeki (Haşr sûresi, 9.) âyet-i kerîmesi onlar hakkında nâzil olmuştur.
Müslim bin Sa'd'ın yeğeni Abdullah anlattı:
Hacca gitmeye niyet etmiştim. Dayım Müslim bana on bin dirhem verdi ve:
“Medine'ye ulaştığında, Medine'deki en fakir aileyi araştır ve bunları ona ver!” dedi.
Medine'ye vardım ve en fakir ailenin kim olduğunu sordum. Bana bir ev gösterildi. Kapıyı çaldım. İçerden bir kadın “Kim o?” diye seslendi.
“Ben Bağdatlıyım. Bana on bin dirhem verildi ve Medine'deki en fakir aileye vermem emredildi. Buradakiler bana sizi gösterdiler. Bu parayı alınız.” dedim. Kadın:
“Ey Allâh'ın kulu! Paraları veren arkadaşın, en fakirine vermeni şart koşmuş. Şu bizim yanımızdaki komşumuz bizden daha fakirdir.” dedi.
Yanlarındaki eve gidip kapıyı çaldım. İçeriden ‘Kim o diyen kadına önceki kadına söylediklerimi söyledim. O da bana:
“Ey Allâh'ın kulu! Biz ve komşularımız ihtiyaçta aynıyız. Sen en iyisi o parayı aramızda taksim et!” dedi.
Hicrî:   13  Zilhicce 1438  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder