قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا قُلْتَ اَلْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ فَقَدْ
شَكَرْتَ اللهَ فَزَادَكَ. (الدر المنثور)
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم
بيوردلر : " [ الله تعالى نيك
صنه ورديغى نعمته قارشى ] " الحمدلله بر العالمين " درسن الله تعالى يه
شكرتمش اولورسون . الله تعالى ده صنه
نعمتنى آرترر ."
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “(Allâhü Teâlâ’nın sana
verdiği nimete karşı) “Elhamdü lillâhi rabbi’l-âlemîn” dersen Allâhü
Teâlâ’ya şükretmiş olursun. Allâhü Teâlâ da sana nîmetini artırır.”
(Hadîs-i Şerîf, Süyûtî, ed-Dürru’l-Mensûr)
Hicrî: 20 Rebîulâhir 1437 Fazilet Takvimi
NÎMETLERE ŞÜKÜR
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Allâhü Teâlâ kuluna bir nîmet ihsân eder, o da bu nîmetin Allâhü Teâlâ’dan olduğuna inanırsa bu nimetten dolayı hamd etmeden önce ona Allâhü Teâlâ nîmetin şükrünü edâ etmiş sevabı yazar.
Bir kul günah işler ve işlediği günahtan dolayı gerçekten pişman olursa, istiğfar etmeden önce Allâhü Teâlâ onun günahını bağışlar.
Bir kul bir dirheme veya yarım dirheme (yani çok az bir para ile) bir elbise satın alır ve giyerken Allâhü Teâlâ’ya hamdederse onunla henüz namaz kılmadan Allâhü Teâlâ onun günahlarını bağışlar.” (Taberânî, el-Mucemü’l-Evsat)
İLMİHAL: İftitah Tekbiri
Namaza “Allâhü ekber” diye başlanır. Bu, bir iftitah tekbiridir. Buna “Tahrîme” denir. Allâhü Teâlâ’ya tâzim ifâde eden “Allâhü ekber” lafzı ile iftitah tekbiri alınır ve bununla namaza girilmiş dünya ile alaka kesilmiş olur.
Sünnet üzere tekbir:
Erkekler: Ellerinin parmaklarını sıkmayarak başparmağın ucu kulak yumuşağına değecek kadar “Allâhü ekber” diyerek kaldırır. Tekbir alırken başını eğmez.
Kadınlar: Tekbir alırken ellerini omuz başlarına kadar kaldırırlar.
Elleri kaldırırken içleri kıbleye karşı gelmelidir.
“Ekber” kelimesi “ekbâr” okunsa namaza başlanmış olmaz. Namaz esnasında böyle denilmesi namazı bozar, çünkü mânâ değişmiş olur.
“Allah” ism-i celîlinin elifi uzatılarak “Âllah” denilmesi de şekki ifâde edeceği için namazı bozar.
İmama uymak üzere alınan iftitah tekbirinin kıyamda (ayakta iken) alınması şarttır. Rükûda bulunan bir imama uyan kimse, kıyam halinde “Allah” deyip de “Ekber” lafzını rükûa vardıktan sonra diyecek olsa imama uymuş olmaz.
Hicrî: 20 Rebîulâhir 1437 Fazilet Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder