29 Şubat 2016 Pazartesi

LEZZETLERİ YIKAN ÖLÜMÜ ÇOKÇA HATIRLAYINIZ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّمَا الْقَبْرُ رَوْضَةٌ مِنْ رِيَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِ النَّارِ. (ت)
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم  بيوردلر :" قبر يا جنت بحجه لرندن بر بحجه ويا جهنم جوقورلرندان بر جوقوردر . "
Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Kabir ya cennet bahçelerinden bir bahçe veya cehennem çukurlarından bir çukurdur.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 18  Cemaz,yelevvel  1437  Fazilet Takvimi  

LEZZETLERİ YIKAN ÖLÜMÜ ÇOKÇA HATIRLAYINIZ


Bir gün Peygamber Efendimiz (s.a.v.) cenâze namazı için Ashâb-ı Kirâm’ın bulunduğu yere geldiler. Dişleri görünecek kadar yüksek sesle gülen bazı insanlar gördüler. Buyurdular ki:
“Doğrusu siz lezzetleri yıkan ölümü çokça hatırlasaydınız o, sizi böyle yapmaktan (gülmekten) alıkoyardı. Öyleyse hemen lezzetleri yıkan ölümü çokça hatırlayınız.
Kabrin (lisân-ı hâl ile) şöyle konuşmadığı hiçbir ân yoktur:
“Ben gariplerin yurduyum, ben yalnızların yurduyum, ben içinde ancak toprak ve kurtlar bulunan (gelenleri toprak ve kurtların yediği) bir yerim.”
Mümin ve itâatkâr bir kul defnedildiği zaman kabir ona:
“Merhabâ, hoş geldin, sâlih ameller işlediğin için rahat bir yere geldin. Sen üzerimde yürüyenlerin bana en sevimlisiydin. İşte şimdi sen benim emrime girdin, bana mahkumsun. Sana olan ihsânımı şimdi göreceksin” der ve kabir onun için göz alabildiğine genişler. Orada cennete bakan bir kapı açılır.
Bir günahkâr veya kâfir defnedildiği zaman kabir ona:
“Rahat edemeyeceğin bir yere geldin. Sen toprak üstünde yürüyenlerin bana en sevimsizi idin. İşte şimdi sen benim emrime girdin, bana mahkûmsun. Şimdi sana yapacağımı göreceksin.” der ve onun üzerine kapanıp sıkar, kaburgaları birbirine geçer.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) parmaklarını birbirine geçirerek şöyle buyurdular:
“Allâhü Teâlâ ona yetmiş yılanı musallat eder. Öyle yılanlar ki biri  üfürse kıyâmete kadar dünya üzerinde hiçbir ot bitmezdi. Hesap için diriltilinceye kadar yılanlar onu sokup vücudunu parçalayacaklar.”
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) “Kabir cennet bahçelerinden bir bahçe veya cehennem çukurlarından bir çukurdur.” buyurdular. (Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 18  Cemaz,yelevvel  1437  Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder