16 Şubat 2016 Salı

AMELİ NOKSAN OLAN KİMSEYİ NESEBİ İLERİ GÖTÜRMEZ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ بَطَّأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ. (م)
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم  بيوردلر :" عملنين نقصانلغندان كريده قالمش اولانى نسبنيك شرفلى ايلرى كجره مز ."
Hicrî: 06  Cemaz,yelevvel  1437  Fazilet Takvimi  

AMELİ NOKSAN OLAN KİMSEYİ NESEBİ İLERİ GÖTÜRMEZ


Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) devr-i saâdetinden beri hak sahiplerine devlet hazînesinden istihkâkları verilirdi. Fakat bunlar için belirli bir derece ve nisbet yoktu. Ömerü’l-Fârûk (r.a.) Hazretleri hak sahiplerini derecelere taksim etti. İsimleri ve istihkâklarını açıklayan defterler yazdırdı. İşte bu defterlere dîvân denilir. Sonra bunların toplandığı yere de dîvân denilmiştir. Şöyle ki:
Dîvan tertibi için seçkin sahâbe ile bir meclis toplandı. Hazret-i Ali (k.v.) ve Abdurrahman bin Avf (r.a.), Hazret-i Ömer’e “Kendinden başla” dediklerinde:
“Hayır ben, Rasûlullah’a en yakın olandan başlarım. Sonra sırasıyla giderim” dedi.
Dîvân kâtibleri, başta Benî Hâşim’i ve sonra Hazret-i Ebûbekir ile kavmini ve sonra da Ömer ile kavmini yazmışlardı. Hazret-i Ömer (r.a.) bunu görünce:
“Benî Hâşim’den sonra Peygamber Efendimiz’e daha yakın olanları sırasıyla tertib ediniz. Ömer’i de sırası gelince yazınız. Bizim dünya ve âhiret saadetine erişmemiz ancak Hazret-i Muhammed (s.a.v.) sebebiyledir. O bizim şerefimizdir ve onun kavmi Arabların en şerefli kavmidir. Sonra ona yakınlığa itibar olunur” dedikten sonra:
“Vallâhi, eğer Arab olmayanlar, amel ile varıp da biz amelsiz gidersek kıyâmet günü Hazret-i Muhammed’e onlar, bizden daha layıktır. Zîrâ ameli noksan olan kimseyi nesebi ileri götürmez” dedi.
Neticede Hazret-i Ömer (r.a.), hak sahiplerini Peygamber Efendimiz (s.a.v.)’e yakınlığı itibariyle tertib etti ve verilecek miktarda da Müslümanlıktaki geçmişini ve hizmetlerini gözetti. (Hz. Ömeru’l-Fâruk, Çamlıca B.Y.)
Hicrî: 06  Cemaz,yelevvel  1437  Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder