8 Kasım 2014 Cumartesi

EN HAYIRLINIZ, ÂİLESİNE EN HAYIRLINIZDIR”



Hadîs-i Şerîf:
"En hayırlınız, ehline (çoluk çocuğuna) hayırlı olandır. Ben ehline en hayırlınızım.
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Tirmizî)
Hicrî:15  Muharrem  1435   •Fazilet Takvimi

“EN HAYIRLINIZ, ÂİLESİNE EN HAYIRLINIZDIR”


Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
"Kadınlar hakkında Allâh'dan korkunuz. Zira onlar sizin yardımcılarınızdır. Onları Allâh'ın kitâbıyla kendinize helâl kıldınız, onları Allâhü Teâlâ'dan emânet olarak almış oldunuz..." "Kim hanımının kötü huylarına sabrederse gece ve gündüz şehit gibi sevap alır."

Amr bin Ümeyye ed-Damrî (r.a.) bir gün çarşıda bir elbise için pazarlık yaparken Hz. Ömer (r.a.) geldi ve
"Bu elindekiyle ne yapıyorsun?" diye sordu.
"Satın alıp sadaka vereceğim" dedi. Hz. Ömer
"Öyleyse sen ticaret için gelmemişsin" dedi ve gitti.
Hz. Amr elbiseyi satın alıp evine döndü ve onu hanımı Rukayye'ye giydirdi. Sonra evinden çıktı ve Hz. Ömer'le karşılaştı. Hz. Ömer:
-   "Elbiseyi ne yaptın?" dedi. Hz. Amr:
-    Satın aldım ve sadaka verdim.
-   Kime?
-   Rukayye'ye.
-   Rukayye senin hanımın değil midir?
-   Evet. Lâkin ben Resûlullâh Efendimizden işittim, şöyle buyurdular: "Sizin hanımlarınıza verdiğiniz her şey hesabınıza -sevabı yazılan- bir sadakadır."
-   Ya Amr! Resûlullâh'a iftira etme!
-    Haydi, Aişe'ye (radıyallâhü anhâ) gidiyoruz. Bu meseleyi sormadan vallâhi seni bırakmam.
İkisi birlikte Hz. Aişe validemizin yanına geldiler. Hz. Ömer (r.a.):
-       "Ey mü'minlerin annesi!" diye seslendi. Hz. Aişe perde arkasından:
-   "Buyur, Yâ Ömer!" dedi. Hz. Ömer:
-    Allâh için söyle! Resûlullâh'dan "Sizin hanımlarınıza verdiğiniz her şey hesabınıza -sevabı yazılan- bir sadakadır." buyurduklarını işittin mi? diye sordu, Hz. Aişe:
-    "Allâh için, işittim" dedi.
Hicrî:15  Muharrem  1435   •Fazilet Takvimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder