قال رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : تَابِعُوا بَيْنَ الْحَجِّ وَالْعُمْرَةِ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ الْفَقْرَ وَالذُّنُوبَ كَمَا يَنْفِي الْكِيرُ خَبَثَ الْحَدِيدِ وَالذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ. (ت)
رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : حج و عمري بش بشه يابنز . زيرى بو إيكيسى ، كوروكون ، دمير ، آلطن و كوموشون كيرينى _ باسنى كيدرديكى كبى ، فقيرليكى و كوناحلرى كيده رير ، يوق أدر . "
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Hac ve umreyi peş peşe yapınız. Zira bu ikisi, körüğün; demir, altın ve gümüşün kirini-pasını giderdiği gibi, fakirliği ve günahları giderir, yok eder.”
(Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 03 Zilkâde 1446 Fazilet Takvim
HACCIN ŞARTLARI VE KISIMLARI
Haccın farz olmasının şartları: 1- Müslüman olmak. 2- Haccın farz olduğunu bilmek. 3- Bâliğ (ergin) olmak. 4- Akıllı olmak. 5- Hür olmak. 6- Hacca gidip geleceği nakil vasıtası ve yol masrafları için parası olmak. 7- Vakit (hac ayları). 8- Hacca gidip dönünceye kadar, bakmakla mükellef olduğu kimselerin geçimlerini temin etmiş olmak.
Haccın farz olması için zekâtta olduğu gibi belli bir nisâb yoktur.
Haccın edâsının farz olmasının şartı: 1- Sıhhatli olmak, 2- Yol emniyetinin olması, 3- Hacca gitmeye (hapislik gibi) bir mâni olmaması, 4- Kadınların yanında kocası veya güvenilir bir mahreminin bulunması, 5- Kocası ölen veya boşanmış olan kadının iddetinin bitmiş olması.
Hac, hükmü itibarıyla üç kısımdır:
Farz Hac: Kendisinde haccın şartları bulunan kimselerin, ömürlerinde bir defa yapmaları icap eden hacdır.
Vacip Hac: Bir kimsenin nezrederek (adayarak) üzerine vacip kıldığı hacdır. Başlandıktan sonra bozulan nafile haccın kazâsı da vaciptir.
Nafile Hac: Farz ve vacip olan hac dışındaki hacdır. Henüz hac kendisine farz olmayan çocuğun veya kölenin yapacağı hac da nafiledir.
Farz, vacip yahut nafile hac, edâsı itibarıyla üç kısımdır:
Hacc-ı İfrâd: Hac mevsiminde umresiz olarak yapılan hacdır.
Hacc-ı Temettû: Aynı senenin hac aylarında umre ve haccı, ayrı ayrı ihramlarla (niyetlerle) edâ etmektir. Temettû haccına niyet eden kimse -umresini yapıp ihramdan çıktıktan sonra tekrar, hac için ihrama girmeden önce- dilediği zaman bir Mekkeli gibi umre yapabilir. Hacc-ı temettû, hacc-ı ifrâddan daha faziletlidir.
Hacc-ı Kırân: Bir ihrâmla (niyetle) umre ve haccı beraber yapmaktır. Hacc-ı kırân, hacc-ı ifrâd ve hacc-ı temettûdan daha faziletlidir. Hacc-ı kırân ve hacc-ı temettû, âfâkî olanlar (Mîkât hâricinden Mekke-i Mükerreme’ye gelenler) içindir.
(Hac Rehberi, Fazilet Neşriyat)
Hicrî: 03 Zilkâde 1446 Fazilet Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder