23 Şubat 2025 Pazar

BEŞ VAKİT NAMAZIN FARZİYETİNİ TASDİK İMANDANDIR


 

قال رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : لَيْسَ صَلَاةٌ أَثْقَلَ عَلَى الْمُنَافِقِينَ مِنَ الْفَجْرِ وَالْعِشَاءِ وَلَوْ يَعْلَمُونَ مَا فِيهِمَا لَأَتَوْهُمَا وَلَوْ حَبْوًا. (خ)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : منافقلر أؤزرينه صبح و ياطسى نمازلرندان دها آغر كلن بر نماز يوقدر . شايت بو إيكيسنده كى فضيلتى بلسلردى ، أمكليرك ده اولسه بو نمازلره ( جماعتله قلمق إيجن ) كليرلردى . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  Münâfıklar üzerine sabah ve yatsı namazlarından daha ağır gelen bir namaz yoktur. Şâyet bu ikisindeki fazileti bilselerdi, emekleyerek de olsa bu namazlara (cemâatle kılmak için) gelirlerdi.”

(Sahîh-i Buhârî)

Hicrî:  24  Şâban   1446  Fazilet Takvim


BEŞ VAKİT NAMAZIN FARZİYETİNİ TASDİK İMANDANDIR

 

Beş vakit namazın farziyeti, âyet-i kerîmelerde şöyle beyan edilmektedir -meâlen-:

“Namazlara dikkat edin, hele orta namazı (dikkatle gözetip vaktinde eksiksiz olarak edâya devam ediniz)…” (Bakara Sûresi, âyet 238)

“Namazı, güneşin zevâlinden gecenin karanlığına kadar güzelce kıl, sabah namazını da. Şüphe yok ki sabah namazı, müşâhede olunmuş bulunmaktadır.” (İsrâ Sûresi, âyet 78)

İbn-i Abbas (r. anhümâ)’dan rivâyet edilen bir hadîs-i şerîfte buyurulmuştur ki: “Allâhü Teâlâ (Mîrac Gecesi’nde), ümmet-i Muhammed’e elli vakit namazı, farz kıldı. Peygamberimiz (s.a.v.) de Rabb’inden hafifletilmesini istedi. Allâhü Teâlâ da namazı beş vakit olarak farz kıldı.”

Namaz, İslâm’ın farzlarındandır. Namazın beş vakit olarak farziyeti, icmâ-ı ümmet ile sabittir. Buna binâen beş vakit namazın farziyetini tasdik de imandandır.

Nisâ Sûresi’nin 103. âyet-i kerîmesinde -meâlen-: “Namaz, müminler üzerine muayyen vakitlerle yazılı bir farz oldu.” buyurulmuştur. Namazın vakte bağlanması dahi birbiri ardınca kılınan namazın huzû (Allâh’ın büyüklüğü karşısında boyun eğme hâlinin) ve (Allâh’a) niyazın devamına sebep olması içindir. Bu beş vakit namazı kılanlar, huzuruna durdukları Allâhü Zülcelâl’den korku ve ümit içinde olur, iyilikleri devam eder ve işleri dahi intizam bulur. Âhirette sevaba nâil olur.

Beş vakit farz namazı tamamen veyahut 4 veya 3 vakittir diyerek kısmen inkâr eden, dinden çıkar. Farz olduğunu tasdik ettiği hâlde özürsüz kılmayıp terk eden, fâsık ve âsî olur.

Akıllı ve büluğa ermiş bütün müminlere edâsı farz-ı ayın olan beş vakit namazdan başka cenaze namazı gibi farz-ı kifâye, bayram namazları gibi vacip, bunlardan başka Duhâ, Evvâbîn, Teheccüd ve Tesbîh namazı gibi nafile namazlar vardır; bunları kılanlar da ecir ve sevaba nâil olurlar.

Hicrî:  24  Şâban  1446  Fazilet Takvim

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder