5 Mart 2017 Pazar

Ashâb-ı Bedir...CÂBİR BİN ABDULLAH BİN RİYÂB



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا كَثُرَتْ ذُنُوبُ الْعَبْدِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ مَا يُكَفِّرُهَا مِنَ الْعَمَلِ اِبْتَلَاهُ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ بِالْحُزْنِ لِيُكَفِّرَهَا عَنْهُ. (حم)
بيغمبر أفندمز محمد مصطفى صلى الله عليه وسلم بيوردلر  ."     قولون كوناحلرى جوغالب بونلره كفارت اوله جق عملى ده بولنماديغى زمان ، الله تعالى كوناحلرينه كفارت اولماسى إيجن اونه حزون و كدر ورير ."
Resûlullâh Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular: “Kulun günâhları çoğalıp bunlara keffâret olacak ameli de bulunmadığı zaman, Allâhü Teâlâ günâhlarına keffâret olması için ona hüzün ve keder verir.
(Hadîs-i Şerîf, Müsned-i Ahmed bin Hanbel)
Hicrî:   06 Cemâziyelâhir   1438  Fazilet Takvimi 

Ashâb-ı Bedir...CÂBİR BİN ABDULLAH BİN RİYÂB


Ensâr'dan ve Hazrec kabîlesinin Nu‘mân oğullarındandır. Bedir ve Uhud Gazâlarıyla diğer bütün harblerde Resûl-i Ekrem Efendimizle (s.a.v.) birlikte hazır bulunmuştur. Birinci Akabe Bey‘at'inde bulunan altı zâttan biridir. Ensâr'dan Akabe'den önce ilk îmân edenlerdendir.
Birinci Akabe Bey‘atin'de bulunan diğer zâtlar şunlardır: Sa‘d bin Zürâre, Avf bin Hâris, Kutbe bin Âmir, Ukbe bin Âmir, Ubâde bin Sâmit (radıyallâhü anhüm).
Kendisinden rivâyet olunan bir hadîs-i şerîf:
“Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Bedir Gazvesi'nde ikindi namazını kılarken tebessüm buyurdular. Namaz tamam olunca Hz. Ubâde sordu:
“Yâ Resûlallah! Namaz içinde tebessüm buyurduğunuzu gördük.”
“Mîkâîl Aleyhisselâm, meleklerden bir toplulukla bana uğradı. Kanadı üzerinde toz vardı, düşmanın üzerine yürüyordu. Bana güldü, ben de ona tebessüm ettim” buyurdular. (Tarih-i Kebîr, Buhârî)
Yûnus sûresinin “Dünya ve âhiret hayatlarında da müjde onların” meâlindeki 64. âyet-i celîlesinde müjdeyi Resûl-i Ekrem Efendimizin (s.a.v.) “Dünyadaki müjde kulun gördüğü (yahut ona gösterilen) sâlih rüyadır” diye tefsîr buyurduğunu rivâyet etmiştir.

NÜKTE: Fakir Kebap Yiyorsa!

Zühd, takva ve cömertlikle meşhur Abdullah bin Mübârek (rh.) bir gün çarşıda otururken bir fakir gelir.
Abdullah bin Mübârek (rh.) çıkarır, bir gümüş verir. Yanında bulunanlardan biri,
- Efendim! Bunlara merhamet edilmez. Aldıkları parayı kebaba, helvaya verirler! der. Bunun üzerine Abdullah bin Mübârek,
- Acaib! Ben bunları yalnız kuru ekmek ve bakla yerler zannederdim. Kebap, helva yediklerini bilmezdim!... diyerek fakiri çağırıp on tane gümüş daha verir.
Hicrî:   06 Cemâziyelâhir   1438  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder