25 Ekim 2015 Pazar

RABBİM SİZE NE KIYMET VERİR, DUÂNIZ OLMASA



اَسْتَعِيذُ بِاللهِ : ... وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ. (سورة البقرة, 216)
" و سز بعضا بر شيدن حوشلانمازسنز . حالبوكى حقنزده او بر خير در و بعضا بر شيء سور سنز ، حالبوكى حقنزده او بر شردر . و الله تعالى بلر سزلر ايسه بله مزسنز ."
“... Ve siz bazan bir şeyden hoşlanmazsınız. Hâlbuki hakkınızda o bir hayırdır ve bazen bir şeyi seversiniz, hâlbuki hakkınızda o bir şerdir. Ve Allâhü Teâlâ bilir, sizler ise bilemezsiniz.”
(Bakara Sûresi, âyet 216)
Hicrî: 27  Zilhicce 1436   Fazilet Takvimi

“RABBİM SİZE NE KIYMET VERİR, DUÂNIZ OLMASA”


Hazret-i İbrahim aleyhisselam Cenâb-ı Hakk’a duâ etti: “Ey Rabbim! Beni ve neslimden olanı da namazı devamlı kılanlardan eyle. Ey Rabbimiz! Duâmı kabul buyur.” (İbrahim sûresi, âyet 40) Allâhü Teâlâ duâsını kabul buyurdu, neslinden peygamberler gönderdi. Müslümanlar da duâ etmeli ki, nesli namaz kılanlardan olsun.
Şâfiî fakîhlerinden Ebu’l-Velîd en-Nisaburî anlattı:
“Vâlidem bana şöyle anlatmıştı:
Ben sana hâmile iken, meşhûr âlimlerden Abbâs bin Hamza’nın sohbetine gitmek için pederinden izin istedim, verdi. Zilhicce ayının ilk on günlerinde idi. Son sohbeti esnasında cemaate ‘ayağa kalkınız’ dedi. Herkes kalktı. Ben de kalktım. Sonra duâ etmeye başladı. Ben de bu sırada:
Allâh’ım, bana âlim bir evlad ihsan eyle” diye duâ ettim. Evime döndüm. O gece rüyamda bir adam:
‘Müjdeler olsun, muhakkak Allâhü Teâlâ duânı kabul etti ve sana erkek bir evlad ihsan eyledi. Senin babanın ömrü kadar yaşar’ dedi. Babam 72 sene ömür sürmüştü.”
Ebu’l-Velîd, bunu anlattıktan sonra “İşte şu vakit ömrümden 72 sene geçmiştir.” dedi ve dört gün sonra vefât etti. Rahimehullah. (Tabakât-ı Şâfiiyye, Sübkî)
Hicrî: 27  Zilhicce 1436   Fazilet Takvimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder