15 Mayıs 2015 Cuma

ÜMMÜ HABÎBE VALİDEMİZ




قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:  لا يَفْرَكْ مُؤْمِنٌ مُؤْمِنَةً إِنْ كَرِهَ مِنْهَا خُلُقًا رَضِيَ مِنْهَا آخَرَ. (م)
" برمؤمن حنمنه كن بسلمسين  اونون بعضى حويلارندان حوشلانماسه ديكر بعضى لرندان حوشلانر ."
Bir mü’min, hanımına kin beslemesin. Onun bazı huylarından hoşlanmasa, diğer bazılarından hoşlanır.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sahîh-i Müslim)
Hicrî: 21 Recep  1436   Fazilet Takvimi  

ÜMMÜ HABÎBE VALİDEMİZ


Hazret-i Ümmü Habîbe (r.anhâ), Hazret-i Ebû Süfyan’ın kızıdır. Habeşistan’a hicret eden Müslümanlardan olup kocası Ubeydullah bin Cahş ile hicret etmişti.
Ümmü Habîbe hazretleri anlatıyor:
“Rüyamda Ubeydullâh bin Cahş’ı en kötü ve çirkin bir sûrette gördüm ve korktum. Vallahi onun halinde bir değişiklik var, dedim. Sabah olduğunda Ubeydullâh Hıristiyan olduğunu söyledi. Ben ‘Vallahi sende hayır yoktur’ dedim. Rüyamı ona anlattım. Buna aldırmadı ve içkiye mübtela olup öldü.
Sonra rüyamda bir kimsenin gelip bana:
‘Ey mü’minlerin annesi’ dediğini işittim ve korktum. Bunu da Resûlullâh’ın beni nikâhlayacağına yordum.
Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) hicretinin 7. senesinde Habeş Necâşîsi (Hükümdarı) Ashame bin Bahr’e İslâm’a davet mektubu göndermiş, Ümmü Habîbe’nin de kendisine nikâhının kıyılmasını emretmişti.
İddetim dolduğu vakitlerde bana Necâşî’nin hizmetçisi geldi.
“Hükümdar, seni Resûlullâh’a nikâhlamak üzere bir mektup aldığını bildirmektedir. Nikâhınızın yapılması için bir vekîl tayin ediniz” dedi. Sevincimden kendisine kollarımdaki iki gümüş bilezikle parmaklarımdaki gümüş yüzükleri hediye ettim ve Hâlid bin Said’i vekîl kıldım…”
Necâşî, Resûlullah’ın (s.a.v.) emri üzere Hz. Ümmü Habîbe’yi muhâcirler ve diğer Müslümanlar huzurunda Resûlullâh (s.a.v.)’a nikâhladı. Daha sonra Necaşî:
“Oturunuz, zira nikâhlarında düğün yemeği yedirmek peygamberlerin sünnetidir” dedi ve yemeğe davet etti.
İbn-i Abbâs hazretleri, Mümtehıne sûresinin 7. âyetinin Resûlullâh Efendimiz Ümmü Habîbe’yi nikâhladığı zaman nazil olduğunu bildirdiler.
Hicrî: 21 Recep  1436   Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder