2 Mayıs 2015 Cumartesi

ALLAH’TAN EN ÇOK ÂLİMLER KORKAR



قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:  أَلا أُخْبِرُكُمْ عَنِ الْأَجْوَدِ الْأَجْوَدِ: اَللهُ الْأَجْوَدُ الْأَجْوَدِ، وَأَنَا أَجْوَدُ وَلَدِ آدَمَ، وَأَجْوَدُهُمْ مِنْ بَعْدِي رَجُلٌ عَلِمَ عِلْمًا فَنَشَرَ عِلْمَهُ ... . (ع)
" سزه جومرتلريك أك جومرتنى بلدره يممى ؟  جومرتلريك أك جومردى الله تعالى در . بنده إنسانلريك أك جومرديم بندن صكره إنسانلريك أك جومردى إيسه ( دينى ) علم اؤكرنب او علمنى ( جمرلك يابمادان إنسانلره ياين اؤكرتن كمسه در ."
Size cömertlerin en cömerdini bildireyim mi? Cömertlerin en cömerdi Allâhü Teâlâ’dır. Ben de insanların en cömerdiyim. Benden sonra insanların en cömerdi ise (dînî) ilim öğrenip o ilmini (cimrilik yapmadan) insanlara yayan, öğreten kimsedir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Müsned-i Ebû Ya’lâ)
Hicrî: 12 Recep  1436   Fazilet Takvimi  

ALLAH’TAN EN ÇOK ÂLİMLER KORKAR


Yezîd bin Kümmeyt (rh.) anlattı:
İmâm-ı A‘zam Ebû Hanîfe (r.a.) Allah’tan çok korkardı. Bir gece yatsı namazında müezzin “İzâzülzile” sûresini okudu. Ebû Hanîfe (r.a.) onun ardında idi.
Namaz bitip insanlar çıktı. Ona baktığımda derin düşünceler ve tefekkür içinde buldum. “Kalkayım da kalbi benimle meşgul olmasın” diyerek çıktım. Bu sırada kandilin yağı pek az kaldığından söndürmedim.
Sabah namazı vaktinde geldiğimde onu ayakta şöyle derken buldum:
“Ey zerre miktarı hayır işleyene hayrının karşılığını veren;
Ey zerre miktarı şer işleyene onun karşılığını veren Allâh’ım. Kulun Nu‘mân’ı cehennemden kurtar. Huzûruna getirdiği fena amellere karşılık sen onu geniş rahmetine koy.”
Sonra ezan okudum. Kandil ise hâlâ yanıyordu. Beni görünce:
“Kandili almak mı istiyorsun” dedi.
“Sabah namazı için ezân okudum” dedim.
“Gördüklerini gizle, kimseye söyleme” dedi. Sonra gecenin başındaki abdestiyle bizimle sabah namazını kıldı.
 
ÖLÜMÜ ÇOK HATIRLAMANIN FAZİLETİ

Ölümü çok hatırlayan kimseye üç şey ikram edilir:
1- Günahlarından tevbeye acele etmek,
2- Elindeki rızka kanaat etmek,
3- İbadetlerinde gayretli olmak.

Ölümü unutan kimse de üç şeyle cezalanır:
1- Yarın tevbe ederim diyerek tevbe etmeyi geciktirir,
2- Elindeki rızka razı olmaz,
3- İbadetlerinde tembellik gösterir.

BEYT:
Cem‘-i kütüble ref‘-i hucüb kâbil olmadı
Bildim ki maksûd bilmek imiş okumak değil
(İbn-i Kemâl Paşa rh.)
(Kitap toplayarak (cehalet) perdelerini kaldırmak mümkün olmadı. Anladım ki maksat okumak değil bilmekmiş.)
Hicrî: 12 Recep  1436   Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder